تبیان، دستیار زندگی
مهلت ارسال آثار به جشنواره‌ی شعر «پنجره‌ای رو به فلسطین» تمدید شد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهلت ارسال آثار به جشنواره‌ی شعر «پنجره‌ای رو به فلسطین» تمدید شد.

پرچم فلسطین

به گزارش خبرنگار بخش ادب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهلت ارسال این جشنواره كه تا پایان دی‌ماه بود،تا دهم بهمن‌ماه تمدید شده است.

به گفته‌ی عماد نجار - از مسؤولان برگزاركننده‌ی جشنواره -، مراسم پایانی تا آخر امسال برگزار می‌شود و در نهایت، 50 اثر برگزیده از بین آثار دریافتی برای انتشار در مجموعه‌ا‌ی انتخاب می‌شوند.

او همچنین تصریح كرد: تاكنون، 1500 شعر از شاعران 11 تا 71ساله به دبیرخانه رسیده است و با توجه به استقبالی كه از فراخوان جشنواره شده، انتظار می‌رود تا آخرین مهلت دریافت آثار، سروده‌های ارسالی شاعران به چندبرابر این تعداد برسد. در بین آثار رسیده، اشعاری به زبان‌های تركی، عربی و حتا انگلیسی هست، كه با تمام شدن مهلت ارسال آثار، داوران كار بررسی اشعار را آغاز می‌كنند.

نجار از علی موسوی گرمارودی، محمود شاهرخی، یاور همدانی، علیرضا قزوه و مشفق كاشانی به عنوان چهرهایی یاد كرد كه آثارشان با موضع غزه و حمایت از مردم فلسطین در جشنواره شركت دارند.

او داوران جشنواره‌ی شعر «پنجره‌ای رو به فلسطین» را هم حسین اسرافیلی، مصطفی محدثی خراسانی و محمدرضا سهرابی‌نژاد معرفی كرد.

بر اساس اعلام برگزاركنندگان، بخش هنر و ادبیات خبرگزاری قدس (قدسنا) در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت بنیه‌ی مقاومت با ابزار فرهنگی از جمله شعر در منطقه‌ی خاورمیانه خصوصا در اراضی اشغالی فلسطین با همکاری حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، جشنواره‌ی شعر مقاومت را با عنوان «پنجره‌ای رو به فلسطین» برگزار می‌کند.

آثار ارسالی پس از بررسی در هیأت داوران، گزینش و به 10 نفر از برگزیدگان جوایزی اعطا خواهد شد.

همچنین عنوان شده است، كتاب شعرهای برگزیده‌ی این جشنواره، زیر نظر استادان مجرب فن ترجمه با حفظ روحیه‌ی شعر ایرانی به عربی برگردانده و توسط رایزنی‌های فرهنگی کشورمان در خارج توزیع خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در فراخوان عمومی شعر مقاومت با عنوان «پنجره‌ای رو به فلسطین» می‌توانند آثار خود را به یکی از سه روش زیر برای دبیرخانه‌ی فراخوان مستقر در بخش هنر و ادبیات خبرگزاری قدس بفرستند:

از طریق صندوق پستی 177 - 14335 و یا صندوق پستی 3516-124

ارسال از طریق نشانی الکترونیکی خبرگزاری قدس به آدرس: INFO@QODSNA.COM - QUDSNA2005@GMAIL.COM

ارسال از طریق فکس به شماره‌ی 88973797-021

همچنین اعلام شده است: بر روی پاکت نامه و یا برگه‌های فکس، «بخش هنر و ادبیات» قید شود، و به آثاری که پس از مهلت مقرر ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.