تبیان، دستیار زندگی
قهرمان پرتاب نیزه معلولان گفت: شایسته نیست ورزشکار برای رسیدن به جوایزی که به وی وعده داده شده، دوره بیفتد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صاکی:نباید برای جوایز گدایی کنیم

عبدالکاظم صاکی

قهرمان پرتاب نیزه معلولان گفت: شایسته نیست ورزشکار برای رسیدن به جوایزی که به وی وعده داده شده، دوره بیفتد.

عبدالکاظم صاکی در گفتگو با مهر، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در رقابت های آیواس که دو سال قبل در آفریقای جنوبی برگزار شد به دو مدال طلا و یک نقره دست پیدا کردم و قرار شد 20 سکه به عنوان پاداش به من تعلق بگیرد. اما بتازگی و پس از پیگیری های فراوان 13 سکه به من تعلق گرفته ضمن اینکه می گویند این سکه ها با پاداش من در رقابت های چین تایپه ادغام شده است. این در حالی است که من در رقابت های چین تایپه با کسب مدال نقره باید 20 سکه جداگانه دریافت می کردم.

وی افزود: حق گرفتنی است و دادنی نیست و تنها ورزشکاری که به دنبال حقش بوده من بوده ام. پس از اینکه نتوانستم با آقای خسروی وفا، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان، صحبت کنم از هویزه به تهران آمدم و خدمت آقای احمد ارشدی مدیر منابع مالی و توسعه مدیریت سازمان تربیت بدنی رسیدم تا مشکلات خود را با او در میان بگذارم.

پرتابگر نیزه کشورمان در ادامه تصریح کرد: به نظر من حق ورزشکاران و بخصوص ورزشکاران جانباز و معلول باید به طور تمام و کمال ادا شود و به هیچ وجه صحیح نیست که یک ورزشکار حقش را گدایی کند. من در رقابت های فسپیک مالزی هم فقط به 62 درصد از پاداش خود دست پیدا کردم آن هم پس از یک و نیم سال.

صاکی در پایان گفت: امروز محمدرضا میرزایی با حضور در چهار، پنج پارالمپیک و 22 سال حضور، 40 متر و 80 سانتی متر پرتاب می کند اما من با دو سال حضور، رکورد 38 متر را در اختیار دارم با این حال انگیزه ای برای ادامه ورزش ندارم.