تبیان، دستیار زندگی
شناخت توانائی ها و استعدادهای بالقوه و بالفعل افراد و زیبایی از عملکرد، میزان موفقیت و نیز توقع نداشتن ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسئولیت پذیری فرزندان

موفقیت

شناخت توانائی ها و استعدادهای بالقوه و بالفعل افراد و زیبایی از عملکرد، میزان موفقیت و نیز توقع نداشتن در مسئولیت سپاری و ایجاد زمینه و محیطی مساعد برای رشد و پرورش استعدادهای آنها، از جمله موارد دیگری است که در رشد متعادل شخصیّت و تقویت اعتماد به نفس آنان، بسیار حائز اهمیت است.

این امر محقق نمی شود؛ مگر اینکه ما بتوانیم با شیوه های علمی و مستدل، به سؤالات فراوانی که در این خصوص ممکن است در ذهن هر پژوهنده ای نقش ببندد، پاسخ دهیم؛ این که آیا ما می توانیم تأثیر محیط را در تربیت افراد نادیده بگیریم؟ کدام یک از عوامل محیطی یا وراثتی تأثیر و اهمیّت بیشتری دارد؟ از عوامل محیطی، خانواده، چه نقشی می تواند داشته باشد؟

آیا در خانواده، تعداد فرزندان و ترتیب تولد آنها به لحاظ درک شرایط محیطی متفاوت و نحوه و اِعمال شیوه های تربیتی گوناگون در برخورد با آنها می تواند از عوامل تأثیر گذار بر شخصیت شان باشد؟

آگاهی از رابطه ی ترتیب تولد فرزندان و مسئولیت پذیری اجتماعی و سیاسی آن ها بخصوص در جامعه ی ما که هنوز فعالیت های تحقیقی و علمی جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده  و بویژه در این حوزه که هیچکار قابل قبولی انجام نشده است و پاسخ گویی به بسیاری از سؤالات در این مورد امری ضروری به نظر می رسد.

پی بردن به نقش تربیت فرزندان و میزان مسئولیت پذیری اجتماعی، برنامه ریزی درست برای کمک به جریان رشد طبیعی، شناسایی و پرورش صحیح اســــــتعدادهای نهفته و زمینه سازی برای امر تعلیم و تربیت مطلوب آنها و در نهایت ارتقای سطح سلامت روانی افراد یک خانواده در درجه نخســــت و خانواده بزرگ تر یعنی جامعه، در مرحله بعدی، از وظایف و ملزومات اصلی حوزه علوم انسانی بخصــوص تعلیم و تربیت است که بنظر می رسد، انجام چنین تحقیقی بتواند، خلأهای موجود ناشـی از عدم پیشینه ی غنی و قابل استنادی در این زمینه را پرنماید.

مسلماً هرچه میزان مسئولیت پذیری در اجتماع بالاتر باشد، آن جامعه به همان اندازه پویاتر، شاداب تر، فعال تر و پیشرفت و ترقی در آن به مراتب سریع تر و عالی تر خواهد بود. شناخت و پرورش استعدادهای بالقوه ی افراد و تربیت و هدایت آنها و بدست آوردن معیارهای اصلی این هدایت، شناخت دقیق ویژگیهای آن افراد را طلب می کند. این معیار های اصولی و مبتنی بر مبانی علمی است که می تواند راه گشای خوبی برای گزینش، انتخاب و انتصاب افراد باشد. از این منظر کتاب فرزندان و مسئولیت پذیری اجتماعی و سیاسی را به شما کاربران عزیز معرفی می نماییم.


جهت خرید کتاب فرزندان و مسئولیت پذیری اجتماعی و سیاسی کلیک نمایید.

جهت خرید کتب کودکان و نوجوانان کلیک نمایید.

جهت خرید کتب خانواده کلیک نمایید.

جهت خرید کتب کامپیوتر کلیک نمایید.

جهت خرید کتب دائرة المعارف کلیک نمایید.

جهت خرید کتب کارآفرینی کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای چند رسانه ای کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای تبیان کلیک نمایید.

جهت خرید اشتراک کتاب کلیک نمایید.