تبیان، دستیار زندگی
اطراف تخت قدیمی و کهنه با نئوپان روکش دار رنگی پوشیده شده و برای راحت حرکت دادن تخت چرخ هایی زیر آن نصب شده است. فرورفتگی کنار پنجره جای مناسبی برای قرار دادن میز چرخ دار محسوب می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتاقی زیر شیروانی

اتاقی زیر شیروانی

چنانچه بتوانید با وسایل کم و ساده زندگی کنید یکی از روش های طراحی داخلی با بودجه ی کم، شیوه ی حداقل گرایی است. این اتاق زیر شیروانی خالی از هر گونه شلوغی و تنها در بر گیرنده ی تخت و میز پذیرایی کنار پنجره است. خودنمایی رنگ های اصلی، فضایی را که دارای گوشه های تیز و نامناسب بوده به اتاق مدرن تبدیل کرده است. دیوارها تقریباً همگی به رنگ سفیدند، که بدین ترتیب چهره ی اتاق زیر شیروانی را بزرگ تر و روشن تر جلوه می دهند. رنگ های اصلی برای مشخص ساختن سیمای واقعی اتاق به کار رفته، نظیر شیب بالای پنجره که به رنگ زرد لیمویی است.

اتاقی زیر شیروانی

نیمکت آبی رنگ است، و قسمت پایینی تخت و رادیاتور برای تأکید بر جلوه  مدرن اتاق به رنگ آلومینیومی متالیک درآمده است.خرج اصلی در این اتاق تنها مربوط به کف پوش های لاستیکی نقره ای است. در واقع کف سازی و کوبیدن چوب های محکم برای آماده ساختن و نصب لاستیک با چسب مخصوص کف، مهم ترین کار بوده است. برای این که نیاز به پرداخت هزینه ی زیادی برای تخت جدید نباشد، اطراف تخت قدیمی و کهنه با نئوپان روکش دار رنگی پوشیده شده و برای راحت حرکت دادن تخت چرخ هایی زیر آن نصب شده است. فرورفتگی کنار پنجره جای مناسبی برای قرار دادن میز چرخ دار محسوب می شود.

میز از جنس ام دی اف رنگی با رنگ های جذاب آبی و لیمویی، هماهنگی خاصی با روکش تخت و طرح سقف دارد. همانند تخت، برای راحتی حرکت، به پایه ی آن نیز چرخ وصل شده است. میز پذیرایی با پایه های چرخ دار اتاق تان را به سادگی تغییر داد و سیمایی تازه در اتاق خواب خلق کرد. همین طور نظافت اتاق نیز به سهولت و بدون دردسر انجام می گیرد. به خاطر داشته باشید که لوازم چرخ دار باید قفلی مخصوص تکان نخوردن چرخ ها داشته باشند، تا ایمنی شما تضمین شود. اگر اتاق خوابی وسیع و دلباز می خواهید، به پنجره ی بالای سرتان نظری بیندازید و از زیبایی آسمان لذت ببرید.

اتاقی زیر شیروانی

این اتاقی است زیر شیروانی که اغلب از این فضا به عنوان انباری استفاده می کنند، اما گاهی نگاه های هنرمندانه و جستجوگر از این گونه فضاهای غیر مفید، اتاق خواب یا اتاق کار بسیار جالب و کارآمدی فراهم می کنند. تبدیل این اتاق اضافی زیر شیروانی به اتاق خوابی با سقف شیبدار، محیطی دلپذیر را پدید آورده است. با این کار نه تنها بر تعداد اتاق های مفید خانه می افزایید، بلکه در نهایت قیمت خانه ی خود را نیز فوق العاده افزایش می دهید. مشکل انبارهای زیر سقف معمولاً کمبود نور است که با ایجاد پنجره هایی در سقف شیب دار، می توان علاوه بر نور کافی، چشم اندازی از آسمان را نیز به اتاق آورد. در این اتاق، طراح از ره گذر تعبیه ی یک پنجره ی سه جداره ی بزرگ در سقف، توانسته است به قدر کافی نور و هوای تازه به محیط برساند.

رنگ کرم روشن روی دیوار و کف، موجب افزایش میزان روشنایی در فضا می شود. در حالی که کمدهای لباس و میز کشودار از چوب خود رنگ بسیار روشن ساخته شوند، تیرگی تخت خواب چوبی ساده و نیز پاتختی ها، جلوه ای خاص در این فضای ملایم ایجاد کرده است. باریکه هایی از چوب پر رنگ تر که در بعضی زوایای دیوار و سقف نصب شوند، در مجموع ظرافت ویژه ای به اتاق می افزاید.

معمولاً اتاق های زیر شیروانی زوایای بسیار خاص با ارتفاع متفاوت دارند. شاید بهترین توصیه برای چنین اتاق هایی، سفارش دادن و ساختن کمد لباس، گنجه و دیگر لوازم خانه است.

این ملزومات باید کاملاً متناسب با اتاق ساخته شوند . تا بتوان از حداقل فضا نیز استفاده ی مطلوب کرد. کمدهای بزرگ و جادار که مختص اتاق خواب شما ساخته شده باشند و تمام زوایای خالی اتاق را پوشش دهند، جای فراوانی برای قرار دادن لباس، خرده ریز و اسباب و اثاثیه فراهم می آورند.  هنگامی که از پارچه های ساده و بدون نقش و نگار استفاده می کنیم، به کارگیری پارچه هایی که دارای بافت های متفاوت اند، بسیار منطقی است. موکت بافت برجسته ی کف، برای راه رفتن بدون کفش و دمپایی مناسب است. روکش مخملی تخت خواب، کوسن های مخمل کبریتی هم رنگ با روتختی و همین طور روبالشی های کرم خیلی روشن برودری دوزی شده، در کنار هم مجموعه ی دلنشینی ایجاد کرده اند، و سرانجام با چندین وسیله تزیینی مثل گلدان های حاوی گل طبیعی، آباژورها، آینه و قاب عکس، سیمای جذاب اتاق تکمیل شده است.

منبع: ایران آذین

مقالات مرتبط

دکوراسیون با صرفه

6 قدم تا خانه ای دلنشین

راه حل های معجزه گر

تنوع در دکوراسیون

نما سازی دیوارهای اتاق

از نشیمن چه استفاده هایی می کنید؟

سادگی زیبایی می آورد

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.