تبیان، دستیار زندگی
ور ماه 1383 بازیگر نقش یوسف، پیدا شد فرج الله سلحشور، كارگردان و تهیه كننده سریال «حضرت یوسف»، ضمن اعلام این خبر، در حالی كه نمی خواست نام بازیگرش فاش شود گفت: البته این بازیگر تا به حال حضور حرفه ای نداشته ولی ما مشغول تمر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 30 شهریور ماه 1383

بازیگر نقش یوسف، پیدا شد

فرج الله سلحشور، كارگردان و تهیه كننده سریال «حضرت یوسف»، ضمن اعلام این خبر، در حالی كه نمی خواست نام بازیگرش فاش شود گفت: البته این بازیگر تا به حال حضور حرفه ای نداشته ولی ما مشغول تمرین هستیم تا در صورت امكان بتوانیم از وی استفاده كنیم.

ایلنا- وی همچنین اضافه كرد، در حال حاضر 5 قسمت از 40 قسمت سریال را ضبط كرده ایم و در حال حاضر در شهرك سینمایی دفاع مقدس بخش های تولد تا كوچ حضرت یوسف و حسادت برادرانش را ضبط می كنیم.

كارگردان سریال «مردان آنجلس» درباره تفاوت ساختاری سریال «حضرت یوسف» با «مردان آنجلس» گفت: این كار به لحاظ امكانات بسیار عظیم تر از «مردان آنجلس» است و به نوعی می توانم بگویم، دكور ما حدود 5 برابر عظیم تر از دكورهای آن سریال است. البته با توجه به داستان «مردان آنجلس» جمعیت خاصی را می طلبید ولی برای این سریال تقریباً همان جمعیت و شاید هم كمتر استفاده شود.

وی درباره تبدیل این سریال به نسخه سینمایی گفت: من خیلی دوست دارم 2 نسخه سینمایی از این سریال درست كنم. اما نمی دانم كه مدیران سیما فیلم با این مسأله موافقت می كنند یا نه.

سلحشور پیرامون اختلاف سطح كاری كارهای تاریخی ایرانی با كارهای اروپایی و امریكایی افزود: من بسیاری از كارهای اروپایی و امریكایی را دیده ام و واقعیت این است كه با بعضی از آنها می توانیم مقابله كنیم و با بسیاری از آنها قابل مقایسه نیستیم. مثلاً كارهای ما در حد فیلم هایی چون «ده فرمان»، «كتاب آفرینش» یا «فروغ جاویدان» نیست، اما مسأله مهم در این خصوص تكنیك و سواد عوامل است و باید پرسید آیا كارگردانی خوب و بازیگری خوب در كارهای ما وجود دارد؟ وگرنه ما به لحاظ امكانات در بعضی اوقات از آنها چیزی كم نداریم.

سلحشور در پایان درباره كم كاری اش در سینما گفت: این سینما، آش دهن سوزی نیست كه دل برای آن سوزاند. لازم به ذكر است زمان فیلمبرداری این پروژه، 2 سال برنامه ریزی شده و تا به اینجا 3 ماه از فیلمبرداری آن انجام شده است.