تبیان، دستیار زندگی
اه 1383 استقبال آلمانی‌ها از اولین فیلم مثبت درباره هیتلر نخستین فیلم درباره جنبه‌های انسانی هیتلر با استقبال عمومی روبرو شد. به گزارش بازتاب ، روز گذشته فیلم «سقوط»، نخستین فیلم تاریخی كه جنبه‌های مثبت و ابعاد انسانی آدولف ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 30 شهریور ماه 1383

استقبال آلمانی‌ها از اولین فیلم مثبت درباره هیتلر

نخستین فیلم درباره جنبه‌های انسانی هیتلر با استقبال عمومی روبرو شد.

به گزارش بازتاب ، روز گذشته فیلم «سقوط»، نخستین فیلم تاریخی كه جنبه‌های مثبت و ابعاد انسانی آدولف هیتلر، دیكتاتور نازی را به تصویر كشیده است، با استقبال تماشاچیان روبرو شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از شركت آلمانی «دیر اینترگانگ»، مسئول تبلیغات این فیلم كه حوادث آخرین روزهای زندگی هیتلر، رهبر نازی‌ها در برلین را به تصویر كشیده است، گزارش داد روز گذشته صدهزار نفر این فیلم را دیده‌اند.

این فیلم بر اساس كتاب «یواكیم وست» مورخ و نیز خاطرات خانم «ترودل جانگ»، منشی وی ساخته شده است.

خبرگزاری فرانسه افزود: در این فیلم كه «پرونو گانز» ایفای نقش هیتلر را به عهده دارد، به جنبه‌های انسانی وی كه یكی از بزرگ‌ترین جنایتكاران تاریخ به شمار می‌آید، پرداخته شده است.

مورخان و روزنامه‌نگاران درباره این فیلم، آرا و نظرات گوناگونی دارند، اما یان كرشو، مورخ انگلیسی در پاسخ به پرسش روزنامه «فرانكفورتر جماینا تسایتونگ» گفت: در میان همه فیلم‌هایی كه درباره هیتلر ساخته شده، این نخستین فیلمی است كه مرا قانع كرده است.

گفتنی است، صدای «پرونو گانز» كه ایفای نقش هیتلر را به عهده دارد، بسیار شبیه صدای هیتلر است.