تبیان، دستیار زندگی
نمایش " پایداری " و " زیبایی " شنبه 28/6/83 دوازدهمین دوره ی بازی های پارالمپیك شب گذشته با حضور ورزشكاران 136 كشور جهان در آتن افتتاح شد. با ورود كودكان به ورزشگاه المپیك آتن این مراسم آغاز شد و درخت زیب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوازدهمین دوره ی بازی های پارالمپیك افتتاح شد

نمایش " پایداری " و " زیبایی "

شنبه 28/6/83


دوازدهمین دوره ی بازی های پارالمپیك شب گذشته با حضور ورزشكاران 136 كشور جهان در آتن افتتاح شد.

با ورود كودكان به ورزشگاه المپیك آتن این مراسم آغاز شد و درخت زیبای 26 متری در وسط ورزشگاه برافراشته شد و سقراط پدر علم پزشكی دانش خود را به صورت سمبولیك به دانش آموزهایش در جزیره ی دودیكین در قرن پنجم پیش از میلاد ، انتقال داد.

در ادامه ی این مراسم پاسكولا ورزشكار 25 ساله ی آنگولایی اولین پرچم داری بود كه وارد ورزشگاه شد و آخرین پرچم دار فیكاس شناگر یونانی بود كه در راس كاروان 135 نفره ی كشور میزبان حركت می كرد.

تعداد 136 كشور شركت كنند ، ركورد 123 كشور در المپیك سیدنی را شكاند.

آنجلو پولوس رییس برگزاری مسابقات در این مراسم اظهار داشت : بازی های پارالمپیك یك جشن جهانی برای نمایش پایداری و زیبایی است.

فیل كریون رییس كمیته ی بین المللی پارالمپیك نیز در مراسم افتتاحیه گفت : شما سرمشق الهام بخش برای میلیون ها نفر در سراسر جهان هستید . سرمشق كسانی كه در حال حاضر در ورزشگاه حضور ندارند. سرمشق ورزشكاران جوان ، كه شماها را تماشا می كنند و دید بازتری خواهند داشت. سرمشق خانواده ها ، دوستان و سازمان هایی كه آن ورزشكاران جوان را حمایت می كنند.

با پایان یافتن سخنرانی ها ، ماریا كالپاكیدو شناگر یونانی و تاموا كپراس داور دو و میدانی یونان سوگندنامه های ورزشكاران و داوران را قرائت كردند.

در ادامه ، گروه 250 نفره ای بخش دیگری از برنامه تحت عنوان « سفر به خورشید » را در اطراف درخت وسط ورزشگاه اجرا كردند و مشعل بازی های توسط هشت ورزشكار یونانی حمل شد.

دیمیتریوس كونستانتانگاس اولین فردی بود كه مشعل را پس از طی مسافت 410 كیلومتر به داخل ورزشگاه آورد و جرجیوس تاپسیس آخرین حمل كننده ی مشعل در بین 680 حمل كننده بود كه سرانجام مشعل اصلی ورزشگاه را روشن كرد.

در پایان تیز با مراسم آتش بازی آسمان دهكده ی المپیك نمایی زیبا به خود گرفت تا 3840 ورزشكار رقابت های خود را به مدت یازده روز در بازی های پارالمپیك 2004 آتن آغاز كنند.