تبیان، دستیار زندگی
متخصصان پوست، روش‌های درمانی خاصی برای کاشت مژه و ابرو پیشنهاد می‌کنند. البته این روش‌ها بیشتر به کسانی توصیه می‌شود که...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاشت ابرو و مژه آسان نیست

کاشت مژه

متخصصان پوست، روش‌های درمانی خاصی برای کاشت مژه و ابرو پیشنهاد می‌کنند. البته این روش‌ها بیشتر به کسانی توصیه می‌شود که به دلیل سوختگی یا بیماری‌های گوناگون، موهای مژه و ابرویشان را از دست داده‌اند.

گفتگوی زیر با دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده، متخصص پوست و مو درباره روش‌های کاشت مژه و ابرو در هفته نامه سلامت انجام شده است.

آقای دکتر، ابرو و مژه در صورت انسان فقط نقش زیبایی دارند، یا عملکردشان هم مورد توجه است؟

خیر، فقط کارکرد زیبایی ندارند، بلکه ابرو با قوس خاص خود از ورود عرق و باران به چشم جلوگیری می‌ کند. حالت ابرو و موهای آن کمک می ‌کنند که رطوبت به کناره‌های ابرو برود و وارد چشم نشود.

ابرو به همراه مژه برای جلوگیری از ورود نور مستقیم خورشید به چشم هم کارایی دارد.

ابرو همچنین بنا به حالت‌های احساسی و هیجانی انسان به همراه دیگر اجزای چهره، شکل مناسب آن حالت را به صورت انسان می ‌دهد.

چه افرادی بیشتر برای پیوند مو و ابرو به شما مراجعه می ‌کنند؟

کاشت ابرو

عللی که موجب بروز نقص در ابرو می‌ شود شامل سوختگی، ضربات، آلوپسی آراتا یا جذام است. بسیاری از بیماران که داوطلب پیوند ابرو هستند، افراد آسیایی با ابروهای تکه ‌ای یا ابروهای  ظریف و با تراکم کم هستند.

میزان موفقیت چنین جراحی ‌هایی چقدر است؟

میزان موفقیت در کاشت ابرو، بستگی به توانایی جراح و تیم او دارد.

این موها از کجا برداشته می‌ شوند؟

البته کاشت ابرو برای بیماران دچار نقص ابرو مناسب ‌تر است.

برای کاشت ابرو از موهای پشت‌سر که ضخامت کمتری دارند، استفاده می ‌شود. پیوند در ناحیه ابرو عمل بسیار ظریفی است. به دلیل این که ابرو کاملا در معرض دید است، موها باید در فاصله نزدیک کاشته شوند تا کاملا طبیعی به نظر برسد.

نتیجه در اغلب موارد رضایت‌ بخش است. این عمل در افرادی که اصلا ابرو ندارند و یا قسمتی از ابرویشان را از دست داده‌اند، انجام می‌ شود. پس از عمل پانسمان و مراقبت‌های معمول لازم است.

کاشت مژه چطور؟

کاشت مژه نیز قابل انجام است، ولی بسیار مشکل و پردردسر است چون نزدیک چشم و بسیار حساس است. پلک مرتب حرکت می‌ کند و در ضمن موهای مژه فرم خاصی دارد که موجب می ‌شود از هر جای سر که مو برداشته می ‌شود به‌ طور کامل با مژه‌ها هماهنگ نشود. نتایج به اندازه کاشت ابرو رضایت ‌بخش نیستند.

کاشت مژه

این روش علاوه بر مقاصد زیبایی، برای بیمارانی مناسب است که به دلیل سوختگی یا بیماری ‌های پوست و مو مژه‌های خود را از دست داده‌اند و می ‌توان گفت برای این گروه از افراد، معجزه می ‌کند.

کاشت مژه روشی بسیار ظریف است که هدف اصلی از انجام آن، جایگزین کردن مژه‌های طبیعی روی خط رویش مژه است.

کاشت مژه در حقیقت یک روش جراحی است که برای موفقیت آن به یک تیم جراحی ماهر، ابزار و وسایل مناسب، روش‌های صحیح و ذوق و هنر در کنار یکدیگر نیاز است.

کاشت مژه به شما امکان می ‌دهد مژه‌هایی بلند و پرپشت برای تمام طول عمر خود داشته باشید. جالب است که بدانید مردم شرق آسیا بیش از دیگران به این تکنیک علاقمند هستند، چون مردم کشورهایی مانند چین و ژاپن اصولا موهای کمتری دارند و مژه‌هایشان کوتاه و کم پشت است. به همین دلیل انجام این جراحی‌ ها در کشورهایی مانند چین و ژاپن به صرفه‌ تر است و قیمت مناسب ‌تری دارد.

معمولا یک پیوند از فولیکول‌های موی پشت گردن برداشته می ‌شود و هر یک از این موها به صورت جداگانه در خط رویش مژه پلک بالا قرار می‌ گیرند. می ‌توان تا 50 تا 60 عدد مو را با این روش در محل جدید قرار داد. عمل جراحی کاشت مژه‌ با بی ‌حسی موضعی انجام می ‌شود و بین 1 تا 3 ساعت زمان می ‌برد. موهای جدید سریع‌ تر از موهای طبیعی مژه رشد می‌ کنند و شاید لازم باشد آن ها را کوتاه کنید.

این جراحی میکروسکوپی برای جایگزینی موهای ابرو نیز استفاده می ‌شود.

دکتر شکیلا نیکنام

*مطالب مرتبط:

مو؛ نصف زیبایی رو

کاشت موی مصنوعی تایید نشده است

مرد است و چهره‌اش؟!

آیا برای درمان طاسی و کم پشتی موی سر راهی وجود دارد؟

خرید و فروش موی سر

اضافه كردن مو (ا‌كستِنشن)

بیماری های ناشی از تاتو کردن

تاتو؛ نقوشی درمانگر یا ویرانگر؟

زیبایى به چه قیمتى

پیش‌شرط‌ های جراحی زیبایی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.