تبیان، دستیار زندگی
دیوان حکمیت ورزشی ایران (IRCAS) با هدف رسیدگی به اختلافات و منازعات ورزشی ایران تاسیس خواهد شد.......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاسیس دیوان حکمیت ورزشی ایران

فوتبال

دیوان حکمیت ورزشی ایران (IRCAS) با هدف رسیدگی به اختلافات و منازعات ورزشی ایران تاسیس خواهد شد.

به نقل از مهر، طرح تاسیس دیوان حکمیت ورزشی ایران (IRCAS) با هدف رسیدگی به اختلافات ورزشی مختص به ورزشکاران و باشگاههای ایرانی به عنوان یک ساختار جدید حقوقی در ورزش کشور در دست بررسی قرار دارد که پس از تدوین اساسنامه این دیوان از سوی معاونت حقوقی سازمان تربیت بدنی برای تصویب نهایی به معاونت حقوقی هیات دولت ارجاع شده است.

دیوان داوری ورزشی ایران (IRCAS) الگویی برگرفته از دیوان داوری بین المللی ورزش (CAS) بالاترین مرجع بین المللی رسیدگی به اختلافات ورزشی که مقر دائمی آن در لوزان سوئیس قرار دارد، خواهد بود.

این مرکز داوری مناقشات داخلی ورزشی با قبول ارجاع امر به داور از سوی ورزشکاران و افراد حقیقی و حقوقی ورزشی  صلاحیت رسیدگی پیدا می کند و مانع طرح امور ورزشی در خارج از خانواده ورزش می شود.

طرح تاسیس دیوان حکمیت ورزش ایران در حال حاضر مرحله تدوین اساسنامه حقوقی خود را سپری می کند. این طرح پس از بازنگری نهایی معاونت حقوقی ریاست جمهوری جهت تصویب نهایی به هیئت دولت ارائه خواهد شد.

اعضای موسس دیوان حکمیت ورزش ایران از 12 عضو شامل اعضای شورای راهبردی حقوق ورزش تشکیل شده‌اند که با ابلاغ ریاست سازمان تربیت بدنی به عنوان عضو منصوب شده‌اند. ازجمله این اعضا می توان به دکترعبدالرضا ساور، حمید درخشان نیا، آقایی‌نیا، اصغر شکری، مجتبی شریفی و ... اشاره کرد.