تبیان، دستیار زندگی
واسی ، نظاره گر 7 هزار سال هنر ایران نمایشگاه «هفت هزار سال هنر ایران» هشتم مهر در كرواسی گشایش می یابد. در این نمایشگاه كه تا دیماه در محل موزه میمارا در شهر زاگرب دایر است ، 178 قطعه از آثار بی نظیر هنر و تمدن ایران در زم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 29 شهریور ماه 1383

كرواسی ، نظاره گر 7 هزار سال هنر ایران

نمایشگاه «هفت هزار سال هنر ایران» هشتم مهر در كرواسی گشایش می یابد.

در این نمایشگاه كه تا دیماه در محل موزه میمارا در شهر زاگرب دایر است ، 178 قطعه از آثار بی نظیر هنر و تمدن ایران در زمینه سنگ نوشته ، نگارگری ، مینیاتور ، خطاطی ، نقاشی ، ظروف و جامهای زرین و سفالین مربوط به دوره های مختلف ایران در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

برگزاری سخنرانی های علمی و تاریخی ، اجرای كنسرت موسیقی و نمایشگاه مجسمه سازی معاصر از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه می باشد. به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آثار ارائه شده در این نمایشگاه به عصرهای حجر ، آهن ، برنز و دوران مادها ، هخامنشیان ، سلوكیان ، ساسانیان ، اشكانیان و 3قرن پس از اسلام تعلق دارد. قطعات گرانبهایی چون جامهای زرین همدان و مارلیك و زیورآلات متعلق به شاهان دوران باستان ایران زمین كه در تخت جمشید ، پردیس ، پاسارگاد و شوش كشف شده اند، از آثار ارائه شده در این نمایشگاه است.