تبیان، دستیار زندگی
به رنگ ارغوان از همان ابتدا طبق شرایط قانونی وزارت ارشاد مجوز تولید گرفت و پس از ساخته شدن نیز در سال 83 پروانه نمایش دریافت کرد. در مجموع این فیلم تمام قوانین و شرایط اداری را در زمان خود پشت سر گذاشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرنوشت نامعلوم به رنگ ارغوان !

ابراهیم حاتمی کیا

در انتظار پاسخ شفاف/ روزی نیست که پیگیر سرنوشت "به رنگ ارغوان" نباشیم

تهیه‌کننده فیلم سینمایی "به رنگ ارغوان" با اشاره به اینکه فیلم تمام مراحل قانونی را برای تولید و اکران طی کرده، خواستار تعیین تکلیف و روشن شدن وضعیت فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا پس از چهار سال شد.

سیدجمال ساداتیان در این باره به خبرنگار مهر گفت: "به رنگ ارغوان" از همان ابتدا طبق شرایط قانونی وزارت ارشاد مجوز تولید گرفت و پس از ساخته شدن نیز در سال 83 پروانه نمایش دریافت کرد. در مجموع این فیلم تمام قوانین و شرایط اداری را در زمان خود پشت سر گذاشته است.

روزی نیست که پیگیر سرنوشت "به رنگ ارغوان" نباشیم !

وی در ادامه افزود: اما همان زمان به ما اعلام کردند به دلیل نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری بهتر است چند صباح اکران فیلم به تعویق بیفتد. حالا همان چند صباح به چهار سال تبدیل شده و با وجود اینکه فیلم تمام شرایط قانونی را طی کرده، حالا این وزارت ارشاد است که باید برای اکران آن رایزنی کند.

تهیه‌کننده "دایره زنگی" گفت: در این سال‌ها هر بار ما پیگیر قضیه از وزارت ارشاد یا وزارت اطلاعات شدیم، متاسفانه پاسخی روشن نگرفتیم و دلایل به نمایش درنیامدن فیلم نیز به روشنی گفته نشده است. چهار سال سرمایه معنوی و مادی ما بلاتکلیف است و حاتمی‌کیا نیز اخیرا در صحبت‌هایش تقاضا کرده مشکل اکران "به رنگ ارغوان" برطرف شود.

ساداتیان با اشاره به تلاش‌های خود برای نمایش "به رنگ ارغوان" در جشنواره گفت: ما به مناسبت 30 سالگی انقلاب برای حضور فیلم در جشنواره اقدام کردیم، اما متاسفانه به نتیجه نرسیدیم. "به رنگ ارغوان" فیلمی است که در هر شرایطی مخاطب خود را خواهد داشت. ما با جلسات حضوری و رایزنی‌های مختلف به نتیجه نرسیدیم و امیدوارم پیگیری رسانه‌ها به ما کمک کند.

فیلم سینمایی "به رنگ ارغوان" به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا داستان یک مامور وزارت اطلاعات است که در شرایطی بسیار دشوار باید میان عشق و وظیفه یکی را انتخاب کند. حمید فرخ‌نژاد، خزر معصومی، فرهاد قائمیان، کورش تهامی و... در این فیلم بازی کرده‌اند.