تبیان، دستیار زندگی
مسئول فضای سبز ورزشگاه آزادی،وضعیت چمن این ورزشگاه را به علت برگزاری مسابقات فشرده لیگ بحرانی دانست....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وضعیت بحرانی چمن ورزشگاه آزادی

چمن آزادی در آستانه فرسودگی

مسئول فضای سبز ورزشگاه آزادی،وضعیت چمن این ورزشگاه را به علت برگزاری مسابقات فشرده لیگ بحرانی دانست.

رضا موسوی در گفتگو با ایرنا، خاطر نشان کرد:‌ فشردگی برگزاری دیدارهای لیگ برتر باعث شده تا چمن ورزشگاه آزادی در آستانه تخریب قرار گیرد. در نامه ای به رئیس مجموعه ورزشی آزادی تهران هشدارهای لازم را در این خصوص اعلام کرده ام که باید فکری اساسی برای دیدارهای آتی رقابت های باشگاهی و ملی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه در فصل سرد زمستان رشد چمن کاهش می یابد، اظهار داشت: این امر قابلیت پنجه زنی و ترمیم چمن را با مشکل روبرو می کند. البته نگرانی مسئولان ورزشگاه آزادی این است که درصورت بارش شدید باران، احتمال تخریب و زرد شدن چمن ورزشگاه وجود دارد تا بار دیگر این سرمایه ملی با مشکلات سالهای قبل روبرو شود.

چمن ورزشگاه آزادی

مسئول فضای سبز ورزشگاه آزادی، زمین چمن این ورزشگاه را سنتی خواند و افزود:‌ زیر ساختهای زمین چمن ورزشگاه تحمل فشارهای سنگین را ندارد به طوریکه پس ازهر بازی برای ترمیم فشردگی خاک آن، نیازبه حداقل 10 روز زمان است.

موسوی در پایان گفت:‌ براساس برنامه با آغاز لیگ قهرمانان آسیا هر دو روز یکبار یک بازی سنگین در این ورزشگاه برگزار می شود که این موضوع باعث نابودی چمن این ورزشگاه می شود. باید دیدارهایی که با استقبال کم تماشاگران روبرو می شود در سایر ورزشگاه های تهران برگزار شود تا از فشارهای ورزشگاه آزادی کاسته شود.