تبیان، دستیار زندگی
قاسم حسن‌پور، نویسنده كتاب شكنجه‌گران می‌گویند، با تاكید بر حضور رژیم صهیونیستی از دهه 40 در مسائل سیاسی ایران، گفت: اسرائیل، با تعلیم دادن شكنجه‌گران ساواك، به وسیله كتاب‌ها و جزوه‌های آموزشی در ایران و آمریكا، وارد مسائل سیاسی كشور شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نويسنده كتاب "شكنجه‌گران مي‌گويند" مطرح كرد

انتشار جزوه آموزش بازجويي و شكنجه مبارزان انقلابي، توسط اسرائيل

انتشار ،جزوه آموزش ،بازجویی و شكنجه، مبارزان انقلابی، توسط اسرائیل

قاسم حسن‌پور، نويسنده كتاب "شكنجه‌گران مي‌گويند"، با تاكيد بر حضور رژيم صهيونيستي از دهه 40 در مسائل سياسي ايران، گفت: اسرائيل، با تعليم دادن شكنجه‌گران ساواك، به وسيله كتاب‌ها و جزوه‌هاي آموزشي در ايران و آمريكا، وارد مسائل سياسي كشور شد.

قاسم حسن‌پور، نويسنده، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) درباره موضوع كتاب "شكنجه‌گران مي‌گويند" اظهار داشت: اين اثر، با محوريت انعكاس اعترافات و متن محاكمه شكنجه‌گران دوره پهلوي در روزنامه‌هاي پس از انقلاب، در سال 1386 و توسط موزه عبرت ايران منتشر شد.

وي با اشاره به تدوين مدخل 100 صفحه‌اي در ابتداي كتاب "شكنجه‌گران مي‌گويند" افزود: اين مدخل، با هدف شفاف‌سازي و باورپذير كردن مطالب مطرح شده در اين كتاب، تدوين شده است.

اين نويسنده و محقق، آشكار كردن نقش آمريكا و انگليس در تثبيت حكومت پهلوي و تشريح چگونگي حضور اسرائيلي‌ها در ايران را از جمله اهداف نگارش كتاب "شكنجه‌گران مي‌گويند" دانست و تصريح كرد: اسرائيل، در دهه 40 با تعليم دادن شكنجه‌گران ساواك، به وسيله كتاب‌ها و جزوه‌هاي آموزشي در ايران و آمريكا، وارد مسائل سياسي كشور شد. اين جزوه‌هاي آموزشي، شامل نحوه بازجويي و كسب اطلاعات از متهمان و شكنجه دادن آنان بوده‌اند.

حسن‌پور خاطرنشان كرد: اسناد مرتبط با شكنجه‌گران دوره پهلوي و پرونده‌هاي آنان، در مركز اسناد انقلاب، مركز بررسي اسناد تاريخي و دادستاني انقلاب اسلامي موجودند.

وي پيشنهاد داد: نويسندگان و محققان، با دوري از حاشيه‌پردازي در خاطرات زندانيان سياسي قبل از انقلاب، به باورپذير شدن اين خاطرات كمك كنند.

قاسم حسن‌پور كه به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، اقدام به ساخت مجموعه مستند "خاطرات مشترك" كرده، افزود: اين مجموعه كه تا هفته گذشته از شبكه دو سيما پخش مي‌شد، شامل خاطره‌گويي 13 نفر از زندانيان سياسي قبل از انقلاب بود كه تاكنون، كمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و خاطراتشان به چاپ نرسيده است.

اين كارگردان تلويزيوني در پايان تاكيدكرد: با توجه به اسناد باقي مانده از دوران حكومت پهلوي، آگاهي شخص شاه خائن از وقوع اين جنايات در زندان‌ها، كاملا" آشكار است. چون متن فرجام‌خواهي تمام زندانيان سياسي قبل از انقلاب، توسط او تاييد و امضا شده است.

قاسم حسن‌پور، متولد سال 1345 در شهر اردستان و داراي مدرك كارشناسي الهيات است. وي علاوه بر فعاليت در زمينه انتشار كتاب‌هاي انقلابي، در حوزه مستندسازي نيز مشغول به كار است. ساخت فيلم مستند "هميشه محرمانه"، با موضوع بازگويي حوادث روز 15 خرداد سال 1342 در قم، از جمله فعاليت‌هاي تلويزيوني حسن‌پور است.