تبیان، دستیار زندگی
آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، دبیر كل بنیاد بین‌المللی غدیر در بازدید از كتابخانه دیجیتال «اهل بیت(ع)» از آن به عنوان فضایی مناسب برای اشاعه فرهنگ شیعه نام برد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت‌الله خزعلي:

كتابخانه ديجيتالي اهل‌بيت(ع)، فضايي مناسب براي نشر فرهنگ شيعه است

  آیت‌الله خزعلی، دیجیتالی اهل‌بیت(ع)، فضایی ،مناسب برای، نشر، فرهنگ، شیعه، است

آيت‌الله ابوالقاسم خزعلي، دبير كل بنياد بين‌المللي غدير در بازديد از كتابخانه ديجيتال «اهل بيت(ع)» از آن به عنوان فضايي مناسب براي اشاعه فرهنگ شيعه نام برد.

«سعيد حشمتي»، مدير كل كتابخانه‌هاي عمومي استان اصفهان به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: 25 دي ماه، آیت‌الله خزعلی، دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر، در جريان سفر به اصفهان، از کتابخانه دیجیتالی «اهل‌بيت(ع)» اصفهان، بزرگترین کتابخانه دیجیتالی ایران، بازديد كرد.

در اين ديدار «آیت‌الله خزعلی» به فرموده باري‌تعالي در سوره «حشر» اشاره كرد و اظهار داشت: در آيه‌اي از قرآن كريم آمده است كه «بعد از ایمان چیزی بهتر از علم نداریم» و كار بانيان اين كتابخانه در راه اندازي  فضایی برای گسترش و بسط فرهنگ و تعالیم اسلامی به ويژه علوم مسلمانان شیعه، موجب آشنايي دانشجويان و محققان سراسر دنيا با عقايد و علوم اسلامي مي‌شود. اين خدمت ارزنده، پس از ايمان، با ارزش‌ترين فعاليت است.

وي همچنین از فعاليت‌هاي فنی کتابخانه دیجیتالی اهل بیت(ع) ستايش كرد و افزود‌: دیجیتالی‌بودن این موسسه این امکان را فراهم آورده است که کتاب‌های اسلامی و بزرگان شیعه وارد خانه‌ها شود. به عبارت ديگر كتابخانه اهل‌بيت(ع)، فرهنگ ناب شيعه را در بطن جامعه اشاعه مي‌دهد.

کتابخانه دیجیتالی اهل‌بیت(ع) اصفهان، بزرگترین کتابخانه دیجیتالی کشور و حاوي منابع مرجع درباره علوم و معارف اسلامی، به ويژه آثار دانشمندان و محققان شیعه است که به صورت اینترنتی در اختیار تمام  کاربران سراسر دنیا قرار دارد. هر كاربر بدون محدوديت زماني و مكاني، همواره چند صد هزار كتاب مورد نياز خود را در اختيار دارد.

در هر نوبت 150 نفر به طور همزمان مي‌توانند از امكانات اين كتابخانه استفاده حضوري كنند و بيش از يكصد هزار نفر در هر روز از منابع اين كتابخانه به صورت غير حضوري بهره‌مند مي‌شوند.

از جمله امتيازهاي اين كتابخانه مي‌توان به امكان استفاده از منابع متني، صوتي، تصويري و ويديويي به صورت همزمان اشاره كرد. امكان طرح مشكلات تخصصي و سرعت دستيابي به پاسخ‌هاي مناسب، سازماندهي و فهرست‌نويسي منابع اينترنتي از ديگر خدمات اين مركزند.