تبیان، دستیار زندگی
دومین نشست مجمع بین‌المللی استادان زبان فارسی با موضوع «شعر دوره انقلاب» عصر دیروز(25 دی) برگزار شد. ریاست این نشست را دكتر منوچهر اكبری بر عهده داشت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در نشست دوم مجمع بين‌المللي استادان زبان فارسی

شعر انقلاب اسلامي بررسی شد

شعر ،انقلاب اسلامی، بررسی شد

دومين نشست مجمع بين‌المللي استادان زبان فارسی با موضوع «شعر دوره انقلاب» عصر ديروز(25 دي) برگزار شد. رياست اين نشست را دكتر منوچهر اكبري بر عهده داشت.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين نشست  در سالن علامه اميني دانشگاه تهران با محوريت شعر دوره انقلاب اسلامي برگزار شد.

«سيد محمد اكرم اكرام شاه» از پاكستان، «مصباح الدين نرزيقول محمودزاده» از تاجيكستان، «عبدالغني برزين‌مهر» از افغانستان، «عليم اشرف‌خان» از هندوستان، «لي لي ژوژولياني» از گرجستان هيات رييسه اين نشست را بر عهده داشتند.

در اين نشست نصرالله امامي با مقاله «پويايي زبان فارسي در شعر معاصر ايران»، كاووس حسن‌لي با مقاله «شيوه‌های تازه در غزل ايران» و عبدالرحيم نيك‌خواه با مقاله «تاملي سبك‌شناسانه بر شعر معاصر افغانستان» از ايران حضور داشتند.

ميهمانان خارجي اين نشست «ندا حسون» از سوريه با مقاله «نگاهي به روند ترجمه ادبيات معاصر فارسي به عربي» و«جعفر محمد ترمذي» از ازبكستان با مقاله «شعر امروز ايران در ازبكستان» بودند.

اين همايش به همت مركز گسترش زبان و ادبيات فارسي و شوراي گسترش زبان و ادبيات فارسي ديروز و امروز (۲۵ و ۲۶ دی) در دانشگاه تهران در حال برگزاری است.