تبیان، دستیار زندگی
اه دهمین سالگرد خانه عكاسان در تهران برگزار مىشود نمایشگاه عكس همزمان با دهمین سالگردتأسیس خانه عكاسان ۲۷ شهریور سال جاری در حوزه هنرى سازمان تبلیغات اسلامی برگزار مىشود. «احمدناطقى» رئیس خانه عكاسان ایران روز س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 26 شهریور ماه 1383

نمایشگاه دهمین سالگرد خانه عكاسان در تهران برگزار مىشود

نمایشگاه عكس همزمان با دهمین سالگردتأسیس خانه عكاسان ۲۷ شهریور سال جاری در حوزه هنرى سازمان تبلیغات اسلامی برگزار مىشود.

«احمدناطقى» رئیس خانه عكاسان ایران روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران رسانه های مختلف گفت :

قصد داریم به مناسبت دهمین سال تأسیس خانه ی عكاسان ایران نمایشگاهی با 90 قطعه عكس از 90 عكاس را به نمایش بگذاریم. ناطقی به این موضوع اشاره كرد كه موضوع عكس ها آزاد است و آثار به نمایش در آمده از هر عكاس به طور دلخواه از طرف عكاس انتخاب شده و نشانگر دید هنری آنان می باشد.

وی افزود: دراین نمایشگاه هیچ رقابت ومسابقه اى تدارك دیده نشده و صرفاً به منظور نشان دادن فرایند هنر عكاسی برگزارمىشود.

وى گفت: همچنین یك جلد كتاب از آثارعكاسان درنمایشگاه نهمین سالگرد خانه عكاسان به بازدیدكنندگان اهدا خواهد شد. ناطقى افزود: در مدت ده سال، خانه عكاسان تعداد ۷۹ نمایشگاه را برگزار كرده است كه در مجموع  حدود ۱۰ هزار قطعه عكس به نمایش درآمده است.

وى بین المللى كردن خانه عكاسى را یكى از اقدامات آینده برشمرد وافزود : با بین المللى شدن خانه عكاسان، آثار هنرمندان دیگر كشورها درایران و همچنین هنر عكاسی ایرانی نیز در سرتاسر دنیا به نمایش در می آید.

وى در مورد شمار اعضاى خانه عكاسان گفت : تا كنون تعداد 2000 نفر به صورت غیر رسمی به عضویت خانه ی عكاسان ایران در آمده اند و در برنامه های این خانه با ما همكاری می كنند.

رئیس خانه عكاسان ایران گفت : تاكنون هفت جلدكتاب با عنوان «عكاسان مؤلف» به چاپ رسیده كه انتظارمى رود این كتابها به ۲۰ جلد افزایش یابد.

نمایشگاه دهمین سالگرد خانه عكاسان از 27 شهریور ماه كار خود را آغاز می كند.