تبیان، دستیار زندگی
بازتاب خبر خودداری مهاجم ایرانی بایرن مونیخ ار سفر به اسرائیل در رسانه‌های جهان وحید هاشمیان به تل‌آویو سفر نمی‌كند.  رسانه‌های جهان مصدومیت را دلیل اصلی غیبت مهاجم ایرانی در دیدار بایرن بانماینده‌ی رژیم اشغالگر قدس عن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وحید هاشمیان به اسرائیل سفر نكرد

بازتاب خبر خودداری مهاجم ایرانی بایرن مونیخ ار سفر به اسرائیل در رسانه‌های جهان


وحید هاشمیان به تل‌آویو سفر نمی‌كند.
 رسانه‌های جهان مصدومیت را دلیل اصلی غیبت مهاجم ایرانی در دیدار بایرن بانماینده‌ی رژیم اشغالگر قدس عنوان كرده‌اند. سفرنكردن هاشمیان به همراه سایر هم‌تیمی‌هایش به اسرائیل بازتاب گسترده‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های جهان داشت.
BBC:
وحید هاشمیان مهاجم ایرانی بایرن برای دیدار لیگ قهرمانان اروپا برابرمكابی به تل‌آویو سفر نخواهد كرد. باشگاه مونیخی اعلام كرد این بازیكن با مصدومیتاز ناحیه‌ی كمر دست به گریبان است.
كشور ایران، اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسدو سفر اتباع ایرانی به اسرائیل ممنوع است.
سخنگوی باشگاه بایرن مونیخ روز دوشنبهاعلام كرد تنها مصدومیت، هاشمیان را از این سفر محروم كرده است. او در این بارهگفت:« او از ناحیه‌ی كمر احساس درد می‌كرد و حتی نمی‌توانست در تمرینات شركت كند.بنابراین نمی‌توانستیم او را به اسراییل بفرستیم.»
پیشتر آرش میراسماعیلی قهرمانجودوی جهان از رویارویی با رقیب اسراییلی خود در رقابت‌های المپیك آتن سرباز زدهبود. یكصد و بیست و پنج هزار دلار پاداش این تصمیم میراسماعیلی بود.
رویترز:
وحید هاشمیان مهاجم ایرانی بایرن به تل‌آویو سفر نمی‌كند.مصدومیت، این مهاجم را از دیدار لیگ قهرمانان اروپا محروم كرده است. سفر به اسراییلبرای اتباع ایرانی ممنوع است و این مساله سبب اظهار نظر سران ورزش ایران شده است.
محمد درخشان یكی از سران ورزش این كشور در این باره به خبرگزاری دانشجویانایران(ایسنا) اعلام كرد كه سفر ورزشكاران ایرانی چه به صورت انفرادی، چه به صورتتیمی با توجه به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.
خبرگزاریفرانسه:
هاشمیان به اسراییل سفر نكرد. هیچ ایرانی تاكنون در خاك اسراییل با هیچاسراییلی رقابت نكرده است. اگر مهاجم ایرانی بایرن مونیخ به اسراییل سفر می‌كرد بامحرومیت روبرو می‌شد. در رقابت‌های المپیك آرش میراسماعیلی جودوكار ایرانی در رقابتبا حریف اسراییلی شركت نكرد. او 9800 یورو پاداش دریافت كرد.
پیشتر درگفت‌وگو با ایسنا اعلام شده بود، طبق قوانین ایران سفر اتباع ایرانی به اسرائیلممنوع است و باشگاه بایرن مونیخ پیش از عقد قرارداد با بازیكن ایرانی از این مسالهمطلع بوده و نمی‌تواند بازیكنی را به تخلف از قوانین كشورش وادار كند.