تبیان، دستیار زندگی
مراسم تودیع داریوش مصطفوی و معارفه عباس انصاریفرد به عنوان مدیران عامل قدیم و جدید باشگاه پرسپولیس .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معارفه انصاریفرد، وداع مصطفوی

مصطفوی و انصاریفرد در کنار یکدیگر

مراسم تودیع داریوش مصطفوی و معارفه عباس انصاریفرد به عنوان مدیران عامل قدیم و جدید باشگاه پرسپولیس ظهر روز دوشنبه در محیطی شلوغ و بی نظم برگزار شد.

این مراسم صبح روز دوشنبه در حالی در محل باشگاه پرسپولیس برگزار شد که فضای کم و نامناسب طبقه چهارم باشگاه مشکلاتی را برای خبرنگاران و عکاسان بوجود آورده بود.

در این مراسم که با حضور کیومرث هاشمی معاون سازمان تربیت بدنی، مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال، اعضای هیئت مدیره پرسپولیس(بجز محمدحسین نژاد فلاح)، کریم باقری کاپیتان پرسپولیس، محمود خوردبین سرپرست پرسپولیس و داریوش مصطفوی برگزار شد، اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تابلو فرش نفیسی را به رسم یادبود به مصطفوی اهدا کردند.

مصطفوی و هدایتی در کنار یکدیگر

حسین هدایتی و داریوش مصطفوی که گفته می شد به دلیل اختلاف نظر با یکدیگر زمینه جدایی مصطفوی را فراهم کردند در این مراسم لبخندهای معناداری بر لب داشتند و سعی می کردند رابطه گرمی داشته باشند.

عباس انصاریفرد نیز هر چند هنوز حکمش را از محمد علی آبادی به طور رسمی دریافت نکرده است اما از روز دوشنبه کارش را به طور جدی آغاز می کند.

هاشمی: سازمان تربیت بدنی دخالتی در برکناری مصطفوی نداشت

معاون سازمان تربیت بدنی با بیان اینکه این سازمان دخالتی در برکناری مصطفوی نداشت، ابراز امیدواری کرد تیم فوتبال پرسپولیس با کادر مدیریتی جدید بتواند در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا انتظارات مردم و ورزش ایران را برآورده کند.

کیومرث هاشمی که در مراسم تودیع داریوش مصطفوی و معارفه عباس انصاریفرد مدیران عامل پیشین و جدید باشگاه پرسپولیس سخن می گفت، اظهار داشت: در ورزش رفت و آمدهای بسیاری اتفاق می افتد که امری طبیعی است اما سازمان تربیت بدنی در برکناری مصطفوی و انتخاب انصاریفرد دخالتی نداشته است.

وی ادامه داد: سازمان انتظارات زیادی از باشگاه بزرگ و مردمی پرسپولیس دارد. این تیم طرفداران بسیاری در ایران، کشورهای حاشیه خلیج فارس و اقصی نقاط جهان دارد و سازمان به عنوان مجمع عمومی این باشگاه با درک حساسیت های موجود باید در جهت موفقیت این باشگاه گام بردارد.

کیومرث هاشمی

معاون سازمان تربیت بدنی افزود: نتایج به دست آمده درهفته های اخیر همه را نگران کرد و عزیزانمان در هیئت مدیره طی جلسات مختلف به این نتیجه رسیدند که در این مقطع نیاز به تغییر و تحول در مدیریت باشگاه احساس می شود. قطعا در مواقع مختلف شوک هایی هستند که باعث ایجاد تغییرات مثبت در تیم می شوند و امروز هیئت مدیره تغییر مدیریت را شوک مثبتی ارزیابی کرده و ما به نظر و تصمیم آنها احترام می گذاریم.

هاشمی در پایان گفت: تیم فوتبال پرسپولیس نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست و باید حمایت شود. رسانه ها، مسئولان ورزش و تمام کسانی که به نوعی می توانند به این باشگاه کمک کنند باید برای حضور قدرتمند این باشگاه در آسیا کمک کنند.

پرسپولیس هم یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا است که امیدواریم این تیم نیز ماند سه تیم دیگر نماینده شایسته ای برای فوتبال ایران باشد.

تاج: امیدوارم پرسپولیس نماینده شایسته ای برای فوتبال ایران باشد

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته تیم های ملی گفت: امیدوارم تیم فوتبال پرسپولیس با حضور عباس انصاریفرد نماینده شایسته ای برای فوتبال ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باشد.

مهدی تاج در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل باشگاه پرسپولیس افزود: من نباید در این جلسه می آمدم چرا که قرار بود علی کفاشیان بیاید اما با توجه به تداخل زمانی نشست هیئت رئیس فدراسیون فوتبال و این مراسم من به نمایندگی از فدراسیون آمدم.

وی ادامه داد: به داریوش مصطفوی خسته نباشید می گویم و به عباس انصاریفرد خوش آمد می گویم. ایشان  تجربه مدیریت در پرسپولیس را دارد و بی خبر از باشگاه پرسپولیس نیست.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه هر زمان پرسپولیس و استقلال قدرتمند باشند تیم ملی نیز پیشرفت می کند افزود: پرسپولیس هم یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا است که امیدواریم این تیم نیز ماند سه تیم دیگر نماینده شایسته ای برای فوتبال ایران باشد.

تاج در ادامه خاطر نشان کرد: هر چهار تیم حاضر در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا د رحال حاضر تیم های ملی ایران هستند و باید کمک کنیم که در عرصه آسیایی نیز نتایج مطلوبی کسب کنند.

هدایتی: مصطفوی از هیچ کوششی برای موفقیت پرسپولیس دریغ نکرد

مصطفوی و هدایتی

رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس با قدردانی از تلاش های شش ماه داریوش مصطفوی گفت: ایشان در این مدت از هیچ کوششی برای موفقیت پرسپولیس دریغ نکرد.

حسین هدایتی در جلسه معارفه عباس انصاریفرد و تودیع داریوش مصطفوی افزود: حضور این جمع در باشگاه پرسپولیس نشان دهنده توجه ویژه میلیونها نفر در سراسر کشور به این باشگاه مردمی است.

وی ادامه داد: ما امروز برای قدردانی از عزیزی گردهم آمدیم که شش ماه دلسوزانه به باشگاه پرسپولیس خدمت کرد و در این مدت از هیچ کوششی برای موفقیت پرسپولیس دریغ نکرد.

هدایتی به انتخاب عباس انصاریفرد اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: ایشان با رای اعضای هیئت مدیره به عنوان مدیرعامل انتخاب شدند و با حکم سازمان تربیت بدنی به طور رسمی آغاز بکار خواهد کرد.

انصاری فرد: نمی دانم سرمربی پرسپولیس داخلی است یا خارجی

مدیر عامل جدید باشگاه پرسپولیس ضمن دفاع از عملکرد افشین پیروانی او را کماکان سرمربی این تیم دانست و گفت: اگر اعضای هیئت مدیره به این نتیجه برسند که نیاز به تقویت کادر فنی خواهیم داشت، قطعا این کار را خواهیم کرد.

عباس انصاریفرد پس از برگزاری مراسم معارفه خود در باشگاه پرسپولیس با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: بحث استخدام سرمربی جدید برای تیم فوتبال پرسپولیس را تکذیب می کنم. من از اعضای کادر فنی خواستم با قدرت به کار خود ادامه دهند و هر کاری که از دستشان برمی آید برای موفقیت تیم دریغ نکنند. بدون شک کادر فنی فعلی به فعالیت خود ادامه خواهد داد اما اگر نیاز به تقویت دیدیم با جذب مربیان جدید این مجموعه را تقویت خواهیم کرد.

وی افزود: هنوز مشخص نیست که کادر فنی چگونه تقویت می شود اما اگر تصمیم جدیدی اتخاذ شود از سوی خود من اعلام خواهد شد.البته وعده من این است که تیم در بازی های آینده با قدرت و روحیه لازم ظاهر خواهد شد و ناکامی های اخیر را جبران می کند.

پرسپولیس

خبرنگاری از انصاریفرد پرسید سرمربی آینده پرسپولیس داخلی خواهد بود یا خارجی؟  که وی گفت: نمی دانم سرمربی داخلی است یا خارجی چرا که در این خصوص هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده ایم. البته من هیچ کس را مامور نکرده ام با مربی خاصی مذاکره کند چرا که اصلا گزینه ای تا به امروز مد نظر ما نیست.

انصاریفرد در خاتمه تصریح کرد: شرایط امروز من با سال 80 که برای دومین بار مدیر عامل پرسپولیس شدم فرق می کند. آن زمان مشکلاتی وجود داشت که در آینده مفصلا درباره آن صحبت خواهم کرد. مطمئنا اگر توانایی اداره باشگاه پرسپولیس را نداشتم قبول مسئولیت نمی کردم. من این توانایی را در خود دیدم که می توانم مشکلات پرسپولیس را برطرف کنم به همین خاطر با برنامه ریزی صحیح، سعی در حل مشکلات این باشگاه خواهم داشت.

مصطفوی: کسی مرا مجبور به استعفا نکرد

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس که قبلا اعلام کرده بود برخی جریانات وی را مجبور به استعفا کرده است، در چرخشی قابل توجه خدا را گواه گرفت که کسی وی را مجبور به جدایی از پرسپولیس نکرده است.

داریوش مصطفوی پس از برگزاری مراسم تودیع خود از باشگاه پرسپولیس با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: هر مدیری یک روز می آید و روزی می رود من هم به این موضوع واقفم اما دلم نمی خواست بدین صورت از پرسپولیس جدا شوم با این حال خوشحالم که به جای من فردی چون عباس انصاریفرد مدیریت پرسپولیس را برعهده می گیرد. مطمئنا او بهتر از من پرسپولیس را اداره خواهد کرد و همین مسئله جدایی از پرسپولیس را برای من آسان خواهد کرد.

مصطفوی و هدایتی

وی فرصت حضور خود در پرسپولیس را کوتاه خواند و افزود: من فرصت کوتاهی برای اداره پرسپولیس داشتم و با این شرایط نتوانستم کار خاصی برای این باشگاه انجام دهم. امیدوارم نفراتی که در آینده  مسئولیتهای باشگاه را برعهده می گیرند بتوانند به خوبی از عهده کار برآیند. خوشبختانه انصاریفرد مدیری پاک طینت است و می تواند باشگاه را به شرایط آرمانی خود برساند.

مدیرعامل پیشین پرسپولیس افزود: سازمان تربیت بدنی، شخص هدایتی و دیگر مسئولان باشگاه از هیچ کمکی به باشگاه دریغ نکردند و اینکه عنوان می شود هدایتی گفته اگر مصطفوی باشد من دیگر کمک مالی نمی کنم به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی در خصوص شایعه حضورش در کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال تصریح کرد: از این جریانات بی خبرم و هیچ مذاکره ای با مسئولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال نداشته ام، تا هفته گذشته مدیر عامل پرسپولیس بوده ام اما امروز یک فرد فوتبالی هستم که مسولیتی در این باشگاه و فوتبال کشور را ندارد.

مصطفوی با تاکید بر این نکته افزود: من تنها مدیر عاملی هستم که نه تنها برای باشگاه  بدهی برجای نگذاشته ام بلکه در حساب این باشگاه صد میلیون تومان نیز پول باقی گذاشته ام. من با کمک سازمان تربیت بدنی و آقای هدایتی بخش عمده ای از پول بازیکنان را نیز پرداخت کرده ام و هیچ بدهی ای از جانب من متوجه باشگاه پرسپولیس نشد.

گزارش خبرنگار تبیان از باشگاه پرسپولیس- ا.م. ملکی