تبیان، دستیار زندگی
گروهی از ساکنان تل اویو شنبه شب علیه جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غزه در خون و آتش

ساکنان تل آويو عليه جنايات اسراييل تظاهرات کردند

غزه، در، خون و آتش

در پي ادامه کشتار فلسطينيان نوار غزه به دست صهيونيست ها، گروهي از ساکنان تل اويو شنبه شب عليه جنايات رژيم صهيونيستي تظاهرات کردند.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، شکبه تلويزيوني فرانس 24 روز يکشنبه اقدام به پخش تصاويري از اين راهپيمايي کرد که در مخالفت با ادامه کشتار مردم بي پناه غزه صورت گرفته بود.

برپايه اين گزارش، تظاهرات کنندگان خواستار توقف کشتار و جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه شدند.

فرانس 24 افزود: در اين راهپيمايي اعتراض آميز، پلاکاردهايي حمل مي شد که در بر روي آن عباراتي در محکوميت جنگ عليه مردم نوار غزه نوشته شده بود، همچنان که راهپيمايان تصاويري از کشتار مردم غزه را به نمايش گذاشتند. عکس هايي که به ندرت در رسانه هاي اسراييل ديده مي شد.

بر پايه گزاش، يکي از تظاهر کنندگان که تصوير کودک خردسال فلسطيني را که در زير آوار به شهادت رسيده بود، در دست داشت، به گزارشگر شبکه تلويزيوني فرانس 24، گفت: نشان دادن چنين عکسي به مردم لازم است، چرا که مردم بايد بدانند در غزه چه مي گذرد.

زني که اين پلاکارد را در دست داشت، افزود: بسياري از مردم بر اين باورند آنچه که ارتش اسرائيل در غزه انجام مي دهد، درست و حق آنها است تا از خود دفاع کنند، آنها بايد بدانند در غزه چه مي گذرد.

بنابر گزارش، ترتيب دهندگان راهپيمايي براي فراخوان شنبه شب گذشته از مدتها پيش در انتظار موافقت با درخواست خود به سر مي بردند.

اين گزارش حاکي است، يکي ديگر از تظاهرات کنندگان به شبکه تلويزيوني فرانس 24 گفت: ما مي توانيم اينطور تصور کنيم که عمليات نظامي براي حفاظت از خودمان است. اما بايد به اين نکته اشاره کرد که عمليات نظامي جز کشتار بيشتر دستاوردي نداشته و حمايت و حفاظتي را براي ما در پي نخواهد داشت.

از ديگر مخالفان ادامه جنگ در غزه که در راهپيمايي تل آويو شرکت کرده بود، ضمن ابراز اميدواري به پذيرش قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل و طرح صلح پيشنهادي مصر، گفت که اميدوار است، مقامات رژيم صهيونيستي طي روزهاي دوشنبه وسه شنبه (فردا و پس فردا) قطعنامه را بپذيرند.

اين شرکت کننده در اين تظاهرات ضد جنگ در غزه گفت: مذاکره راه حل مناقشه است و جنگ هرگز راه حل اختلافات نبوده است.

فرانس 24 در انتها گزارش داد: ترتيب دهندگان اين تظاهرات اعلام داشتند در صورت ادامه حملات اسراييل به غزه دست به راهپيمايي هاي گسترده تري خواهند زد.