تبیان، دستیار زندگی
بائر" با حضور درتهران ، دیدار تیم هاى ایران و آلمان را گزارش می كند (22 شهریور ماه ) "فرانس بكن باوئر" نایب رییس فدراسیون فوتبال آلمان به منظور تفسیر و ارزیابى دیدار دوستانه تیم هاى ملى فوتبال آلمان و ایران كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاف ایران و آلمان در 18 مهر ماه

"بكن بائر" با حضور درتهران ، دیدار تیم هاى ایران و آلمان را گزارش می كند

(22 شهریور ماه )


"فرانس بكن باوئر" نایب رییس فدراسیون فوتبال آلمان به منظور تفسیر و ارزیابى دیدار دوستانه تیم هاى ملى فوتبال آلمان و ایران كه روز۹ اكتبر 18 ( مهر ) در تهران برگزار مىشود ، عازم ایران مىشود.

یك منبع نزدیك به شبكه "زد.د.اف ." شبكه دو تلویزیون آلمان كه نخواست  نامش فاش شود روز شنبه به خبرنگار ایرنا در برلین افزود : "بكن باوئر" كه تحلیلگر ورزشى این شبكه نیزمىباشد قرار است دیدار دوستانه تیم هاى ایران وآلمان در تهران را با حضور رسمى در ایران ارزیابى ، تفسیر و گزارش نماید.

شبكه "زد.د.اف ." آلمان همچنین اولین تلویزیون خارجى خواهد بود كه بازى دوستانه آلمان و ایران را در دو كشور به طور زنده پخش خواهد كرد. این منبع همچنین گفت : دیدار دوستانه تیم هاى آلمان و ایران براساس

توافقى است كه بین بكن باوئر و مصطفى هاشمىطبا رییس كمیته ملى المپیك ایران انجام شده بود، برگزار مىشود.

وى گفت : هاشمى طبا به آلمان وعده داده بود در برابر انجام یك دیدار دوستانه تیم این كشور با تیم ملى ایران ، این كشور نیز به میزبانى جام جهانى آلمان در سال۲۰۰۶ میلادى راى مثبت دهد.

بر پایه اعلام این منبع ، تیم خبرى شبكه "زد.د.اف ." كه متشكل از۵۶ تكنسین فنى خواهد بود و همچنین اعضاى تیم ملى فوتبال آلمان هنگام اقامت در تهران در هتل استقلال مستقر خواهند بود.

شبكه "زد.د.اف ." همچنین قصد دارد۲ اكتبر ۱۱ ( مهر ) یك فیلم مستند در رابطه با تاریخ فوتبال ایران به نمایش بگذارد.

پیش بینى مىشود كه حدود۱۰۰ هزار بلیط براى بازى دوستانه تیم ملى فوتبال آلمان و ایران به فروش برسد كه چند درصد از درآمد این مسابقه قراراست به قربانیان زمین لرزه بم اعطاء گردد. این بازى قرار است ساعت ۳۰ : ۱۹ دقیقه به وقت تهران برگزار شود. تیم هاى آلمان و ایران صرفا یك بار در۲۵ ژوئن سال۱۹۹۸ میلادى در دور مسابقات جام جهانى و در شهر مون پلیه در فرانسه با یكدیگر رقابت كرده اند

كه این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزى تیم آلمان بر ایران منجر شد. دیدار تیم هاى ملى فوتبال آلمان و ایران سومین دیدارى است كه تیم آلمان پس از قبول مربى گرى این تیم توسط یورگن كلینزمن انجام مىشود.

تیم ملى آلمان در دیدار اول خود با اتریش با نتیجه ۳ بر یك به برترى دوست یافت و در دیدار دوستانه با تیم ملى برزیل با نتیجه یك بر یك مساوى شد.