تبیان، دستیار زندگی
مجموعه داستان برگزیده سی و پنج سال ادبیات داستانی عاشورایی در ایران، با گردآوری و تالیف «حسین حداد» از سوی انتشارات «سوره مهر» منتشر شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزيده 35 سال ادبيات داستاني عاشورا

«راز سر به مهر» به بازار آمد

برگزیده، 35 سال، ادبیات داستانی، عاشورا  ، «راز سر به مهر» به، بازار، آمد

مجموعه داستان برگزيده سي و پنج سال ادبيات داستاني عاشورايي در ايران، با گردآوري و تاليف «حسين حداد» از سوي انتشارات «سوره مهر» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مجموعه داستان «راز سر به مهر» كه برگزيده سي و پنج سال داستان‌هاي ادبيات عاشورايي ايران است، به تازگي از سوي انتشارات سوره مهر وارد بازار كتاب شده است.

در اين كتاب ۱۵ اثر از ۲۴ نويسنده آورده شده است.

داستان‌هايي از «حسن احمدي» با عنوان نگاه در نگاه پيرمرد، «ميثاق امير فجر» با عنوان سرباز، «قيصر امين‌پور» با عنوان شبيه،شبيه،شيبه، «اصغر استاد حسن معمار» با عنوان كشمكش، «محمود براتي خوانساري» با عنوان راز سر به مهر، «محمدرضا بايرامي» با عنوان قرباني، «سيد ابوالقاسم حسيني(ژرفا)» با عنوان مهر خون، «زهرا راويان» با عنوان بهشت را زينت كنيد، برايم قصه بگو و مهرآوه مقدس من، در اين كتاب آمده است.

همچنين داستان‌هايي از «نرگس ساعتي» با عنوان ساقه سبز نياز، «سيد محمد سادات اخوي» با عنوان قطره پنجم و قطره سيزدهم، «سيد مهدي شجاعي» با عنوان كسي كه آمدني است، ضريح چشم‌هاي تو و دنيا پس از تو نباشد، «مجيد شاه‌حسيني» با عنوان سقا ،«مريم صباغ‌زاده ايراني» با عنوان تسبيح، «فريدون عموزاده خليلي» با عنوان شمشير كهنه، «داوود غفارزادگان» با عنوان روايت غلام عبيدالله زياد و روايت يك كاتب گمنام  و «حميد گروگان» با عنوان رندان تشنه‌لب و ميقات عشق، بخش‌هاي ديگر اين كتاب را تشكيل می‌دهند.

داستان هاي اين كتاب هر كدام به اهتمام حسين حداد،نويسنده فقيد،از كتابها و مجموعه داستانها و مجله هايي با نام هاي داستان هفتم،(انتشارات سروش)،دو قدم تاقاف،(انتشارات اميركبير)،طوفان در پرانتز(انتشارات برگ)،كشمكش(انتشارات دفتر هنر و ادبيات ايثار)،

باران نور(انتشارات لشكر چهارده امام حسين)،گزيده ادبيات معاصر(انتشارات نيستان)،زخم پروانه و ديدار(مركز مطالعات و تحقيقات اسلامي)،برگزيده ادبيات معاصر(انتشارات نيستان)ساقه هاي سبز(انتشارات مدرسه)،نوحه باران،شمشير كهنه(انتشارات برگ)فراموشان(انتشارات قدياني) و مجله ادبيات داستاني گزينش شده اند.

به گفته برخي نويسندگان ،حداد با تلاش و علاقه فراوان اين مجموعه را گردآوري كرده است.ولي متاسفانه موفق نشد كه حاصل كارش را ببيند.

قبل از آغاز هر داستان گردآورنده کتاب (حسین حداد) در مقدمه‌اي به معرفي نويسنده و ويژگي‌هاي خاص آن داستان و رابطه آن با واقعه عاشورا پرداخته است.

«راز سر به مهر» كه امسال از سوي نشر سوره مهر و به شمارگان ۲۵۰۰ نسخه منتشر شده، ۲۳۱ صفحه  و قيمت آن ۳۰۰۰ تومان تعیین شده است.