تبیان، دستیار زندگی
مهاجم اهل مالی سویا پس از گلزنی در بازی تیمش مقابل لاکرونیا، حمایتش از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه را اعلام کرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمایت ارزشمند کانوته از مردم غزه

فردریک کانوته

مهاجم اهل مالی سویا پس از گلزنی در بازی تیمش مقابل لاکرونیا، حمایتش از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه را اعلام کرد.

به نقل از برنا، سایت رسمی باشگاه سویا گزارش داد: "فردریک کانوته" در دیدار رفت مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های جام حذفی اسپانیا گل دوم تیمش را وارد دروازه لاکرونیا کرد.

این بازیکن مسلمان که همواره یکی از نفرات حاضر در کارهای خیریه است، پس از گلزنی در دقیقه 40 پیراهن ورزشی خود را بالا زد و زیر پیراهنی خود را که روی آن با چهار زبان مختلف کلمه "فلسطین" نوشته شده بود، به همگان نشان داد و پس از مسابقه هم در مصاحبه با رسانه های مختلف جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را محكوم کرد.

فردریک کانوته

این حرکت پسندیده و انسان دوستانه دومین حرکت در دنیای ورزش پس از جنایات این روزهای غزه است که البته فدراسیون فوتبال اسپانیا با استناد به قوانین فیفا، مهاجم سویا را به مبلغ 3000 یورو جریمه كرد.

روزنامه های اسپانیا صدور این حكم را قبل از آنكه تبعیت از قوانین فیفا بدانند، تبعیت از فرستاده نماینده رژیم صهیونیستی به فدراسیون فوتبال این كشور می‌دانند.

جواد نكونام در گفتگو با روزنامه ماركا در خصوص جریمه این بازیکن گفت: حركت برادر مسلمان من فردریك كانوته بسیار ارزشمند است. از وی به خاطر شجاعت در حمایت از مردم غزه متشكرم. او از فلسطین حمایت كرد؛ چون انسانیت در وجودش موج می‌زند. از کانوته متشكرم و امیدوارم ارزش كارش با معیارهای خشك فیفا سنجیده نشود. ما همه به خاطر غزه و فاجعه بوجود آمده ناراحتیم و می‌خواهیم از هر راه ممكن همدردی خود را با آنها ابراز كنیم.