تبیان، دستیار زندگی
ور ماه 1383 داود فلورانس 500 ساله شد مجسمه داود میكل آنژ 500 ساله شد و این در حالی است كه این تندیس نفیس 5 متری امروزه، همان قدر معروف است كه در سال 1504 بود. مجسمه داود میكل آنژ هر ساله بیش از 2/1 میلیون جهانگرد را از اقصی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 22 شهریور ماه 1383

داود فلورانس 500 ساله شد

مجسمه داود میكل آنژ 500 ساله شد و این در حالی است كه این تندیس نفیس 5 متری امروزه، همان قدر معروف است كه در سال 1504 بود.

مجسمه داود میكل آنژ هر ساله بیش از 2/1 میلیون جهانگرد را از اقصی نقاط جهان در شهر فلورانس     گرد هم می آورد تا نظاره گر هیبت و مهارت میكل آنژ در هنر پیكرتراشی باشند.

این مجسمه 5 متر ارتفاع دارد و از آنجایی كه از یك بلوك حجیم مرمر تراشیده شده ، وزنی قریب به 6 تن دارد. آنتونیو پائولوچی كه مسئولیت نظارت بر موزه های شهر فلورانس را برعهده دارد با اشاره به این كه زانوان مجسمه داوود در خلال همه این سالها به خاطر وزن زیاد آسیب دیده بود گفت: ظاهراً میكل آنژ به هنگام تراشیدن آن بیشترین وزن را در قسمت بالا تنه مجسمه اعمال كرده بود.» با این حال به گفته بسیاری از جهان گردان تنها جذابیت این مجسمه در ابعاد ظاهری آن نیست، بلكه در پیام نمادین آن است. این مجسمه نمادی از بزرگترین دستاورد یكی از برترین هنرمندان تاریخ است. از سوی دیگر به اعتقاد برخی كارشناسان «مجسمه حضرت داوود» بود كه میكل آنژ را در فهرستی از بهترین هنرمندان عصر رنسانس قرارداد. مجسمه داوود در طول همه این سالها مصون و سالم ماند و سرانجام در سال 2004 شسته و به مناسبت پانصدمین سال تولدش با ظاهری آراسته برای مردم به نمایش گذاشته شد.