تبیان، دستیار زندگی
اعضای انجمن های تخصصی تبیان در نظر دارند با تنظیم بیانیه ای انزجار خود را از ظلمی که به مردم بی دفاع غزه روا میشود اعلام کنند . کاربران میتوانند با ارسال عکس گزارش و فیلمهای خود ما را در پربارتر کردن گزارش و بیانیه همراهی کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشارکت کاربران تبیانی در افشاگری جنایات غزه

کمتر کسی هست که در ایام عزاداری سالار شهیدان سر بیرون کند و شور و عشق حسینی و بیتابی عاشقانش رانبیند.

آه از لحظه ای که شرح واقعه ی کربلا و ندای مظلومیت را میشنوی و حسرت به تمام وجودت چنگ میزند که کاش بودم تا نمیگذاشتم ...

خشم و بغضت را در سینه زنی و فریاد یا حسین سر دادن و جاری شدن سیل اشکت خالی میکنی تا شاید این آتش کمتر دلت را بسوزاند و ندای هل من ناصر ینصرنی کمتر پریشانت کند.

زمانی که روضه ی عاشورا و خیمه ی آتش گرفته و فرزندان و زنان بی گناه را میشنوی متحیر میمانی که به کدام رسم و آئین چنین میتوان کرد؟ به کدام حکم و فرقه ی انسانیت میتواند دید و سکوت کرد؟ و باز هم حسرت میخوری که کاش بودم تا نمیگذاشتم ...

چه بازی غریبی دارد این روزگار! فکر میکردی که دیگر زمانه امثال یزیدیان را به خود نمی بیند؟

غزه

چه طنز تلخی است که دست مدعیان انسانیت و حقوق بشر که تنها لباس عاریتی انسان را به تن دارند به خون طفلان بی پناه و بی گناه آلوده است. چه عجیب است که در سال 2009 در دهکده ی کوچک جهانی که کوچکترین اخبار زندگی عروسکهایشان نقل محافل است حقیقتی این چنین روشن و خونین را هنرمندانه منکر میشوند.

منکر میشوند که ندایی هست که فریاد می زند که "آی آدمها، آدمهای بی دفاعی هستند که بین آتش و خون دست و پا میزنند". این بار آیه "بای ذنب قتلت" طور دیگری به دلت می نشیند.

چه دردیست وقتی سکوت مرگبار همزبانان اهل غزه را می بینی! مگر نمی گویند همزبان ها به هم نزدیکترند!؟

آه که چه آهی از نهادت بلند میشوند ...

این بار فریاد مظلومیت کودکان غزه زمانی بلند است که ما عزادار حنجره ی خونین علی اصغر علیه السلام هستیم. فکر میکنی چه رازی در این امتحان نهفته است؟

شاید مادرانی که پرپر شدن نوگلانشان را از پس پرده ی اشک نظاره میکنند به درک عاشورا از ما نزدیکترند.

چه عجیب است که در سال 2009 در دهکده ی کوچک جهانی که کوچکترین اخبار زندگی عروسکهایشان نقل محافل است حقیقتی این چنین روشن و خونین را هنرمندانه منکر میشوند.

بیا این یک بار دم را غنیمت بشماریم. شاید نتوانی اسلحه بدست بگیری و خودت را بین ضربه های وارد بر پیکر نحیف کودکان بی دفاع حایل کنی اما اکنون در جبهه ای دیگر حاضر شو. بیا تا به این سکوت مرگبار و ننگ خیانت سرانی که معلوم نیست به کدام نفرین گرفتار شده اند که دم بر نمی آورند پایان دهیم.

نقش من و تو افشاگری باشد. بیا و از مظلومیت بگو. بیا تا این بار فقط حسرت و آه عایدمان نباشد که کاش می توانستم...

غزه

اعضای انجمن های تخصصی تبیان در نظر دارند با تنظیم بیانیه ای انزجار خود را از ظلمی که به مردم بی دفاع غزه روا میشود اعلام کنند . کاربران میتوانند با ارسال عکس گزارش و فیلمهای خود ما را در پربارتر کردن گزارش و بیانیه همراهی کنند.

لازم به ذکر است که با توجه به سانسور خبری و سکوتی که در بین سایتهای خارجی زبان انجام شده است. این بیانیه به یاری خدا توسط کاربران انجمن انگلیسی به زبان انگلیسی و توسط کارشناسان سایت تبیان به زبانهای اردو، روسی، ترکی، فرانسه و عربی ترجمه شده و در سایت قرار خواهد گرفت.

علاقمندان برای مشارکت در این فعالیت میتوانند عکس،گزارش و فیلمهای خود را حداکثر تا تاریخ یکشنبه 21 دی ماه به آدرس anjoman@tebyan.net ارسال کنند.

برای اطلاعات بیشتر به انجمن های تخصصی مراجعه کنید.

عکسهای ارسالی در افشای جنایات غزه (1)

عکسهای ارسالی در افشای جنایات غزه (2)

فیلمهای ارسالی در افشای جنایات غزه (1)

فیلمهای ارسالی در افشای جنایات غزه (2)

فیلمهای ارسالی در افشای جنایات غزه (3)

فیلمهای ارسالی در افشای جنایات غزه (4)

فیلمهای ارسالی در افشای جنایات غزه (5)

                                                                                                                                                پریسا احمدی

                                                                                                                                                  سایت تبیان