تبیان، دستیار زندگی
زن درّ صدف آفرینش است، زن گوهری برگزیده از جانب بخش رسولان الهی است، زن روشنایی افق زندگی است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زن کلید دار صندوقچه نیکبختی!

زن

زن درّ صدف آفرینش است، زن گوهری برگزیده از جانب بخش رسولان الهی است، زن روشنایی افق زندگی است، زن ترجمان شکوه مهر و محبت است، زن نماد لطافت است و زن... تنها اگر بداند که زن است و ارزش گوهر وجود خویش را بشناسد و رهرو راستین واپسین آئین آسمانی باشد، آئینی که گویی فرود آمده تا زنان را به والایی مقامشان نزد پروردگار عالم آگاه سازد.

زنان پاسداران پاکی نسل انسان اند، اگر روزی از زیر بار این مسئولیت سترگ شانه خالی کنند و بیراهه های تباهی را بر راستی راه راست ترجیح دهند و با غفلت از والا مقامی خود نزد پروردگار بی همتا، خویشتن را به ابزاری برای سیری بخشیدن گرسنگان سیری ناپذیر وادی شهوت کنند، باید بر سر مزار انسانیت نشست و گریست و فاتحه ای نثار سلامت و پاکی جامعه ی انسانی نمود.

آدمی هرگاه مالک چیز ارزشمندی باشد می کوشد تا آنرا از چشمان دزدان و راهزنان پنهان دارد و برای حفظ و نگهداری آن بهترین و مطمئن ترین مکان را انتخاب کند، این یک سیره ی عقلائی است که خردمندان از آن پیروی می کنند بی شک آفریننده عقل نیز خود از عاملان این سیره است. زن درّی گرانبهاست و به همین دلیل به امر آفرینشگر بی همتا باید از چشمان ناپاک دزدان شرف و انسانیت پنهان شود تا آسیبی به این درّ گرانبها وارد نشود اگر کسی از این سیره ی عقلانی سرپیچی گرد نباید انتظار داشته باشد که همواره در امنیت و آرامش به سر برد چرا که همیشه چشمان ناپاکی هستند که بی صبرانه در انتظار شکار چنین درّهایی هستند.

اما صد حیف که عده ای از زنان ارزش و والامقامی گوهر وجود خویش را نشناخته اند و با آرایش ظاهر خود و خودنمایی و عرضه خود به عنوان کالایی لذت بخش، شکارچی هوسبازانی می شوند که حیوانیت را بر انسانیت برتری داده و بر می گزینند. در چنین صورتی چگونه می توان به رستگاری این جامعه امید داشت؟ چگونه می توان چنین جامعه ای را جامعه انسانی نامید در حالی که تنها گمشده آن انسانیت است؟ چگونه می توان دم از کرامت انسانی زد درحالی که حیوانیت برگزیده اعضای این جامعه است؟ به راستی چرا باید همه چیز را در لذت های پوچ مادی منحصر کرد و انسانیت انسان را قربانی دل خواسته های شیطانی نمود؟

آیا مردان به چنین زنانی جز به دیده ابزار می نگرند؟ آیا چنین زنانی می توانند رکن رکین کیان خانواده باشند؟ پر واضح است که این زنان پاک دامن اند که نگاهبان سلامت و رستگاری خانواده اند و زنانی که پوشش های نامناسب دارند و به هر طریقی می کوشند که خودنمایی کنند نمی توانند همچون زنان مؤمن و با حجاب دل مردانشان را به دست آورند و کانون خانواده را گرم نمایند.

اکنون به اوصاف زنان در پایان دوران از دیدگان آخرین پیام آور الهی و خاندان پاک و معصومش می پردازیم.

پیامبر خدا (ص) فرمود: چگونه خواهید بود آن هنگام که زنانتان فاسد شوند و جوانانتان فاسق گردند و امر به معروف نکنید بلکه امر به منکر و نهی از معروف نمایید و هنگامی که خوبی را بد و بدی را خوب بدانید؟ پس به آن حضرت عرض شد: ای پیامبر خدا چنین چیزی پیش خواهد آمد؟ فرمود: آری و بدتر از آن پیش خواهد آمد. ... هنگامی که زنان با شوهرانشان در تجارت مشارکت کنند به خاطر حرص به دنیا.

امروزه به روشنی شاهد تحقق این حدیث هستیم. عده ای از زنان به جای عمل به وظایف سنگین و مهم خود به دلیل حرص به دنیا شریک همسرانشان می شوند تا ثروت اندوزی کنند و بر دارایی های مادی خود بیفزایند، درحالی که مهمترین وظیفه خود که همان تربیت فرزند نیک کردار است را به دست فراموشی سپرده اند، فرزندی که می تواند بهترین ثروت و دارایی مادی و معنوی باشد و به عنوان یک صدقه جاریه نیکبختی ابدی را برای پدر و مادرش به ارمغان آورد.

مرد

... مردان خود را به زنان و زنان خود را به مردان شبیه می کنند.

با کمال تأسف باید گفت که این حدیث در دوران ما دارای مصادیق فراوانی است، گذشته از نوع پوشش، آرایش چهره ها نیز

گواه این ادعاست، با شرمساری مردانی را می بینیم که صورت خود را همچون زنان آراسته اند و زنانی را  که پوشش مردان را به تن کرده اند.

... خداوند لعنت کند زنانی که خود را به مردان شبیه کرده اند و مردانی که خود را به زنان شبیه کرده اند!

به راستی این رفتارها ریشه درچه دارد؟ چرا عده ای از آنچه هستند ناراضی اند و می کوشند تا با تلاشی بیهوده تغییر ماهیت دهند؟ و چرا و چرا و چرا؟ و جواب هزاران چرای دیگر را بخوانید در کتاب مردان و زنان آخر الزّمان

(گزیده ای از کتاب مردان و زنان آخر الزمان)

کودک

جهت خرید کتاب مردان و زنان آخر الـزمان کلیک  نمایید.

جهت خرید کتاب سـایه های خورشــــــید کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزار شـــــیطان شناسی کلیک نمایید.

جهت خرید کتـــــــــــــب زنان کلیـــــــــــک  نمــــــایید.

جهت خرید کتـــــــــــــب خانواده کلیـــــــک نمــــــایید.

جهت خرید کتـــــــــــــب اســــــلامی کلیـــــک نمایید.

جهت خرید کتــــــــــــب تاریـــــــخی کلیــــک نمــــایید.

جهت خرید کتــــــــــــــب متفــــــــرقه کلیـــــک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای چند رســـانه ای کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای تبیان کلیـــــــــک نمــــــــایید.

جهت خرید اشـــــــــــتراک کــــــتاب کلیــــــــک نمایید.