تبیان، دستیار زندگی
شماری از نویسندگان مصری در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار قطع رابطه کشورهای عربی با اسراییل شدند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در واکنش به جنایات غزه

نویسندگان مصری خواستار قطع رابطه عرب ها با رژیم صهیونیستی شدند

در، واکنش، به، جنایات غزه،   نویسندگان، مصری ،خواستار، قطع، رابطه، عرب ها، باف رژیمف صهیونیستی شدند

شماری از نویسندگان مصری در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار قطع رابطه کشورهای عربی با اسراییل شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از شبکه محیط، تعدادی از نویسندگان مصری با تجمع در مقابل مقر اتحادیه نویسندگان مصر در منطقه الزمالک، خواستار اتحاد عمومی نویسندگان عرب برای اعتراض به تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه شدند.

آنها در بیانیه‌ای که در این تجمع اعتراض‌آمیز صادر شد، اعلام کردند با دقت کشتار نیروهای صهیونیست در غزه را که با استفاده از سلاح‌های پیشرفته علیه مردمی که وسایل دفاع از خود را در اختیار ندارند، زیر نظر دارند.

«محمد سماوی»، رییس اتحادیه نویسندگان مصر در این تجمع خواستار موضع‌گیری اعراب متناسب با عمق حوادثی شد که در غزه جریان دارد.

وی همچنین خواستار انتشار«کتاب سیاه» جنایات رژیم صهیونیستی

رییس اتحادیه نویسندگان مصر خواستار انتشار«کتاب سیاه» جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان از سال 1948 تاکنون و ترجمه آن به زبان‌های مختلف شد

علیه فلسطینیان از سال 1948 تاکنون و ترجمه آن به زبان‌های مختلف شد.

«ابراهیم عبدالمجید»، یکی از نویسندگان حاضر در این تجمع نیز این پرسش را مطرح کرد که «چرا هیچ‌یک از دولت‌های عربی حتی نمایشگاهی از تصاویر تاریخ فلسطین و آنچه بر شهروندان غیر نظامی فلسطینی گذشته، ترتیب نمی‌دهند، در حالی که هولوکاست اسراییل به طور دایم علیه فلسطینیان جریان دارد؟»

عبدالمجید موضع کنونی اعراب در قبال اسراییل را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: با وجود اختلاف نظری که با حماس داریم، ولی این گروه توسط مردم انتخاب شده است و نمی‌توان آن را متهم به تروریسم کرد.

این نویسنده مصری، اسراییل را دولتی مبتنی بر تروریسم دانست و گفت : به عنوان یک عرب، بر ما واجب است با فلسطینیان همراه باشیم زیرا فلسطین یک مساله ملی و مربوط به همه ماست. همه دولت‌های عرب باید سفراي اسراییل را از کشور هایشان اخراج و روابط خود را با اسراییل قطع کنند و سفارت‌های عربی را به نمایشگاه عکسی از آنچه از سال 1948 بر فلسطینیان رفته تبدیل كنند.