تبیان، دستیار زندگی
مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز دومین همایش ادبیات کودک خود را با عنوان همایش ادبیات داستانی کودک و نوجوان برگزار می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش "ادبیات داستانی کودک و نوجوان" فراخوان داد

همایش ،ادبیات داستانی ،کودک و نوجوان، فراخوان، داد

مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز دومین همایش ادبیات کودک خود را با عنوان همایش "ادبیات داستانی کودک و نوجوان" برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، این همایش همچون نخستین دوره آن که در سال 1387 برگزار شد با همکاری گروه ادبیات کودک و نوجوان "انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران" و "قطب علمی پژوهشهای فرهنگی و ادبی فارس" 21 اردیبهشت ماه سال 1388 برگزار می‌شود.

موضوع اصلی این همایش "ادبیات داستانی کودک و نوجوان" ‌است و هر مقاله‌ای که در یکی از موضوعهای ارائه‌شده و به شیوه‌ای روشمند، اصیل و نوآورانه تدوین شده باشد از سوی شورای علمی همایش پذیرفته خواهد شد.

دبیرخانه‌ همایش از تمامی پژوهشگران و صاحبنظران قلمرو ادبیات کودک ایران دعوت کرده است تا با ارسال مقاله به ویژه در محورهای زیر و شرکت در این نشست علمی، امکان گفتگو و تبادل تازه‌های تحقیق در موضوع همایش را فراهم آورند.

محورهای همایش عبارتند از: 1. تفاوت میان ادبیات داستانی کودک و ادبیات داستانی نوجوان 2. تفاوت میان ادبیات داستانی کودک و نوجوان و ادبیات داستانی بزرگسال 3. عناصر داستانی در ادبیات کودک و نوجوان 4. رویکردهای تازه به نقد داستان کودک و نوجوان 5. چگونگی تاثیرپذیری داستانهای کودک و نوجوان از نظریه‌های جدید ادبی 6. بینامتنیت در ادبیات داستانی کودک ایران 7. لذتهای ادبیات داستانی کودک (برای کودک و بزرگسال) 8.  وضعیت ادبیات داستانی کودک و نوجوان در ایران 9.  سیر تحول در ادبیات داستانی کودک و نوجوان در ایران 10.  نقاط عطف در ادبیات داستانی کودک و نوجوان در ایران11. ادبیات داستانی دینی کودک؛ وجوه تشابه و تمایز ادبیات داستانی دینی کودک با دیگر گونه‌های ادبیات داستانی کودک 12. ادبیات داستانی کودک و نوجوان در استان فارس 13. ادبیات داستانی کودک و نوجوان در کتابهای درسی 14. ادبیات داستانی عامه در مقام ادبیات داستانی کودک و نوجوان 15. درونمایه‌ی آشکار و درونمایه‌ پنهان در ادبیات داستانی کودک و نوجوان ایران و هر موضوع مرتبط دیگر.

مهلت ارسال چکیده‌ مقالات 20 بهمن ماه سال جاری و مهلت ارسال اصل مقالات 20 فروردین ماه 88 اعلام شده‌است. همچنین شورای علمی همایش روز اول اسفندماه سال جاری نظر خود را درباره آثار اعلام می‌کند.

در این فراخوان از کسانی که مایلند در همایش شرکت کنند خواسته شده که خلاصه‌ مقالات خود را در حد 150 تا 200 کلمه ارسال کنند.