تبیان، دستیار زندگی
دانشنامه جامع قرآن کریم با بیش از دو هزار مطلب به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بر روی شبکه جهانی حوزه قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانشنامه جامع قرآن کریم بر روی شبکه جهانی حوزه قرار گرفت

دانشنامه، جامع، قرآن کریم، برف رویف شبکه، جهانی، حوزه، قرار، گرفت

دانشنامه جامع قرآن کریم با بیش از دو هزار مطلب به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بر روی شبکه جهانی حوزه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر ، این دانشنامه جامع ترین دائرة المعارف موضوعی قرآن کریم است که قرآن را در ابعاد مختلفی مورد بررسی و پژوهش قرار داده است.

این دانشنامه دارای 149 نمایه در قالب 16 نمایه اصلی و 133 نمایه فرعی و بیش از 695 چکیده پایان نامه با محوریت قرآن هم اکنون در دسترس علاقمندان بر روی شبکه جهانی اینترنت قرار گرفته است.

کلیاتی در مورد قرآن، علوم قرآنی، ترجمه های قرآنی و تفسیر از نمایه های اصلی این دانشنامه است.

همچنین قرآن و اهل بیت، ادیان در قرآن، قرآن و تمدن‌ها، قرآن و مسلک ها، قرآن - هنر و ادبیات، پرسش و پاسخ های قرآنی از جمله دیگر نمایه‌های اصلی این دانشنامه است.

خادمان قرآن، کتابخانه، نگارخانه، مصاحبه های قرآنى، قرآن در اینترنت و رسانه ها را از دیگر نمایه‌های اصلی دانشنامه قرآن است.

پرسش هایی درباره اعجاز قرآن، قرآن و مستشرقان، کتابخانه علوم قرآنی، تاریخ تفسیر قرآن و طبقات مفسرین، مقدمات تفسیر قرآن، روشهای تفسیر قرآن، تاویل قرآن، هرمنوتیک و قرآن، شیعه و تفاسیر قرآن، تفاسیر مهم اهل سنت، تفسیر تربیتی قرآن نیز از نمایه‌های فرعی این دانشنامه محسوب می‌شود.

تفسیر موضوعی قرآن، قرآن در قرآن، خدا درقرآن، پیامبران در قرآن، پیامبر خاتم(ص)، امامت درقرآن، معاد در قرآن، تعقل و تفکر در قرآن، جهان در قرآن، انسان در قرآن، خانواده در قرآن، زن در قرآن، جوان در قرآن،اخلاق در قرآن و سیاست و حکومت در قرآننیز از دیگر نمایه‌های فرعی این دانشنامه است.

همچنین قرآن و دانش روز، سوگندهای قرآن، اهل بیت(ع) در قرآن، امامت در قرآن از نمایه های فرعی دانشنامه جامع قرآن کریم است.

علاقمندان می توانند جهت استفاده از این مطلب به آدرس اینترنتی http://www.hawzah.net مراجعه کنند.