تبیان، دستیار زندگی
رییس پیشین فدراسیون كشتی و از پیشکسوتان این رشته ورزشی در خصوص جهان پهلوان تختی گفت: تختی در ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طالقانی:تختی در آسمان ورزش می درخشد

طالقانی

رئیس پیشین فدراسیون كشتی و از پیشکسوتان این رشته ورزشی در خصوص جهان پهلوان تختی گفت: تختی در آسمان ورزش كشور می‌درخشد چون وی علاوه بر این كه در قدرت و توانایی سرآمد بود، روحی بزرگ، اخلاقی حسنه و مرامی مردمی داشت.

"محمدرضا طالقانی" در گفتگو با گروه ورزشی تبیان افزود: من فقط یكبار تختی را زیارت كردم و معتقدم تختی فقط یكی است و نباید با دیگران مقایسه شود.

وی با اشاره به اینکه امسال مراسم سالگرد جهان پهلوان تختی در فضایی کاملا مذهبی و روحانی برگزار می شود، اضافه کرد: هر سال مراسم سالگرد تختی به نحو احسن در ابن بابویه برگزار می‌شود اما معتقدم امسال به دلیل همزمانی با روزهای عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) شرایط کاملا متفاوت خواهد بود وحتی اگر برف و باران نیز ببارد، حضورعلاقه مندان فوران خواهد کرد.

طالقانی در خاتمه گفت: آن چیزی كه تختی را جاودانه كرد این بود كه او از مردم بود، با آنها زندگی كرد و با عشق آنها به میدان مبارزه می‌رفت تا پس از گذشت سالها همچنان یادش گرامی داشته شود. به نظر من باید این روح پهلوانی و انسانیت در ورزشكاران دمیده شود تا همانند الگوهای خود در مسیر انسانیت و جوانمردی گام بردارند.