تبیان، دستیار زندگی
83 فراخوان آثار هنرهای سنتی جهت شركت در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قر آن كریم ستاد برگزاری دوازدهیمن نمایشگاه بین المللی قرآن كریم به منظور تشویق و ترغیب هنرمندان به فعالیت در عرصه های مختلف كلام الله مجید و شناسایی استعد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 18 شهریور ماه 1383

فراخوان آثار هنرهای سنتی جهت شركت در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قر آن كریم

ستاد برگزاری دوازدهیمن نمایشگاه بین المللی قرآن كریم به منظور تشویق و ترغیب هنرمندان به فعالیت در عرصه های مختلف كلام الله مجید و شناسایی استعدادهای خلاق جوانان و غنا بخشیدن به آثار آنها از هنرمندان رشته های مختلفهنرهای سنتی دعوت می كند برای شركت در این نمایشگاه، آثار خود را با موضوع «قرآن و انتظار» و با توجه به شرایط زیر ارسال نمایند.

آثار مورد نظر:

رشته هایهنرهای سنتی شامل موارد زیر می باشد:

1. نگارگری (نگارگری، گل و مرغ،تذهیبو تشعیر)

2. آثار فلزی (قلمزنی، ملیله كاری،میناكاری و طلا كاری)

3. آثار چوبی (معرق، مشبك،منبتو خاتم)

4. فرش (قالی بافی وگلیم بافی)

5. سفال (سفال،كاشی و سرامیك)

6. صحافی (جلدسازی، لاكی و روغنی)

7. دستبافت های سنتی (منسوجات – رودوزی)

8. شیشه (ساخت و نقاشی روی شیشه)

شرایط و مقررات:

1- این بخش، شامل آیات و روایاتی خواهد بود كه طی سالهای 83-82 در رشته های مختلفهنرهای سنتی و با موضوع «قرآن و انتظار» ابداع شده و قبلاً نیز در نمایشگاه قرآن كریم عرضه نشده باشد.

2- هر متقاضی در هر یك از رشته های اعلام شده می تواند 2 اثر و در كل حداكثر 4 اثر ارائه و تحویل نماید.

3- آثار ارسالی در هریك از رشته های اعلام شده توسط هیأت داوران ارزیابی و از میان آثار رسیده 12 اثر در هر رشته انتخاب و در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

4- از میان آثار ارائه شده در نمایشگاه، طبق نظر هیأت داوران، اثر برگزیده هر رشته انتخاب و جایزه ویژه به همراه لوح تقدیر اهداء می شود.

5- جبران خسارت احتمالی وارده به آثار تحویلی به دبیرخانه طبق نظر كارشناسی هیأت داوران  دوازدهیمن نمایشگاه بین المللی قرآن كریم خواهد بود.

6- ستاد نمایشگاه مجاز خواهد بود از آثار راه یافته به نمایشگاه، برای چاپ كتاب نمایشگاه  و یا سایر انتشارات نمایشگاه استفاده نماید.

7- تحویل آثار بعد از اتمام نمایشگاه حداكثر به مدت یك ماه خواهد بود.

8- به كلیه هنرمندانی كه آثار آنها در نمایشگاه عرضه شده است، گواهی شركت در نمایشگاه صادر خواهد شد.

9- تحویل آثار به دبیرخانه، به منزله قبول مقررات اعلام شده خواهد بود.

بخش ویژه:

با توجه به گستردگی حوزه فعالیت هنرمندانمعرق، مشبك،منبت و خاتم در ایران، بخش ویژه نمایشگاه قرآن كریم با عنوان«نگاره های چوبی»پیش بینی شده است. كه بدین ترتیب از كلیه هنرمندان این عرصه دعوت می شود آثار شاخص و برگزیده قرآنی خود را برای شركت در این بخش به دبیرخانه نمایشگاه تحویل نمایید.

جوایز:

بنابر رأی هیأت داوران برای هر یك از آثار ارائه شده در هر رشته ( 12 اثر از هر رشته ) 2 سكه تمام بهار آزادی اهداء می شود و برای اثر منتخب و برگزیده نمایشگاه در هر رشته جایزه و لوح تقدیر اهداء خواهد شد.

نشانی دبیرخانه:

علاقمندان شركت در این نمایشگاه می توانند آثار خود را تا پایان وقت اداری روز شنبه 11/7/83 به نشانی تهران– خیابان انقلاب – خیابان خارك – كوچه شهید هاشمی فر– مركز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی – وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ساعت 9 تا 15 تحویل نمایند.

دبیرخانه نمایشگاه در مقابل آثار ارسالی توسط پست هیچ گونه مسئولیتی نمی پذیرد.

متقاضیان می توانند برای كسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 6721719 – 6720417 تماس حاصل نمایند.

روابط عمومی دوازدهیمن نمایشگاه بین المللی قرآن كریم