تبیان، دستیار زندگی
مصطفی هاشمی سرمربی تیم بسکتبال مهرام با تاکید بر اینکه ارزیابی تیمهای حاضر در مسابقات بسکتبال انتخابی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"تبانی" مانع از موفقیت مهرام

 تبانی مانع از موفقیت مهرام

"مصطفی هاشمی" سرمربی تیم بسکتبال مهرام با تاکید بر اینکه ارزیابی تیمهای حاضر در مسابقات بسکتبال انتخابی و قهرمانی غرب آسیا یکی از دلایل اصلی شرکت در جام شیخ راشد امارات بود، گفت: اگر چه تبانی 2 تیم زین اردن (فستلینک) و المتحد لبنان مانع از صعود مهرام به مرحله نیمه نهایی مسابقات امارات شد اما ما اصلا به فکر کسب مدال و مقام در این تورنمنت نبودیم چون مهرام با دغدغه‌هایی مهمتر از این به امارات سفر کرده بود.

وی درگفتگو با مهرافزود: مهرام در دبی بازیکنان خارجی خود را که هم پست هم بودند، در اختیار گرفت و بدون حتی یک جلسه تمرین و هماهنگی با آنها مقابل حریفان‌ صف آرایی کرد البته حضور "نبوشا بوگاواچ" و "اسکار یبری" مشکل کامل نبودن ترکیب تیم را برطرف نکرد چرا که ما در پست حساس و کارساز 5 بدون مهره بودیم.

سرمربی تیم مهرام تاکید کرد: به نظر من اگر تیمی بازیکنان پست بیرونی 2 و 3 نداشته باشد با مشکل حاد و بزرگی مواجه نمی شود اما نداشتن بازیکن پست 5 که تاثیرگذاری زیادی زیر حلقه دارد برای هر تیم و مربی فاجعه است. حال تصور کنید که تیم بسکتبال مهرام بدون داشتن بازیکنی در این پست و هماهنگ نبودن با بازیکنان خارجی اهل مونته نگرو و اسپانیا در این رقابتها شرکت کرد البته باید مصدومیت مهدی کامرانی که  منجر به نیمکت نشینی وی در 2 بازی آخر شد را هم به مشکلات مهرام اضافه کرد.

مطمئنا از مسابقات انتخابی غرب آسیا صعود می کنیم

هاشمی خاطرنشان کرد: مهرام با چنین شرایطی مقابل تیمهایی قرار گرفت که با وجود آنکه جزو تیمهای عربی بودن کمتر نشانی از بازیکنان بومی یا حتی آسیایی در آنها دیده می شدبه طور مثال الجلا سوریه ترکیب اصلی خود را با 3 بازیکن آمریکایی و 2 برزیلی کامل کرده بود وسایر تیمها هم دست کمی از این تیم نداشتند.

وی با بیان اینکه ارزیابی بازیکنان خارجی و تیمهای شرکت کننده در مسابقات بسکتبال انتخابی و قهرمانی غرب آسیا از اهداف مورد نظرش  برای شرکت در  جام شیخ راشد امارات بوده است، خاطرنشان کرد: مشکلات تیم بسکتبال مهرام توجیهی برای عنوان ششمی کسب شده در مسابقات جام شیخ راشد امارات نیست، با وجود اینکه من پیش از سفر به  امارات چندین بار این نکته را یادآوری کردم وحتی در نشست با مدیرعامل باشگاه مهرام هم تاکید کردم که درامارات هدفی جز کسب مقام را دنبال خواهیم کرد.

سرمربی تیم بسکتبال مهرام در خاتمه گفت: خوشبختانه قوانین فیبا آسیا اجازه نمی دهد تیمهای آسیایی با این شرایط و درحالی که اکثر نفرات آنها آمریکایی و برزیلی هستند در مسابقات بسکتبال جام باشگاههای آسیا شرکت کنند و دراین میان تنها مجاز به استفاده از 2 بازیکن خارجی خواهند بود. بنابراین و با توجه به شناختی که از آنها به دست آوردم با اطمینان می گویم که مهرام یکی از تیمهای صعود کننده از رقابتهای انتخابی و قهرمانی غرب آسیا خواهد بود. ضمن اینکه در لیگ ایران هم ما یکی از فینالیستها خواهیم بود.