تبیان، دستیار زندگی
با بازی رضا كیانیان، فیلم «همراه تلفن» ساخته شد. این فیلم نخستین اثری محسوب می‌شود كه با استفاده از تكنیك روتوسكپی درایران تولید شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رضا كیانیان دراولین فیلم ایرانی روتوسكپی

رضا كیانیان گنگستر شد

داستان مردی كه می‌خواست هنرمند شود، اما گنگستر شد .

با بازی رضا كیانیان، فیلم «همراه تلفن» ساخته شد. این فیلم نخستین اثری محسوب می‌شود كه با استفاده از تكنیك روتوسكپی درایران تولید شده است. سینا عطائیان ـ نویسنده و كارگردان «همراه تلفن»‌ـ با اعلام این خبر اظهار كرد: این فیلم كه در ساخت آن از نوعی انیمیشن نیز استفاده می‌شود، در مدت 12 دقیقه ساخته شده است و از نمونه‌های خارجی آن به فیلم سینمایی «یك اسكنر تاریك‌نگر» می‌توان اشاره كرد.

در خارج از كشور، برای ساختن فیلم با روش روتوسكپی نیروی انسانی زیادی به‌كار گرفته و هزینه‌ی هنگفتی صرف می‌شود ولی ما با حفظ كیفیت «همراه تلفن»را با هزینه‌ی كمتری تولید كردیم.

او با بیان این‌كه كیفیت «همراه تلفن» با نمونه‌های خارجی آن برابری می‌كند، گفت: در خارج از كشور، برای ساختن فیلم با روش روتوسكپی نیروی انسانی زیادی به‌كار گرفته و هزینه‌ی هنگفتی صرف می‌شود ولی ما با حفظ كیفیت «همراه تلفن»را با هزینه‌ی كمتری تولید كردیم.

عطائیان كه طراحی فضا و شخصیت‌های «همراه تلفن» را نیز برعهده دارد، علیرضا شجاع نوری و مقداد اسلامی را دیگر بازیگران این فیلم ذكر كرد و درباره‌ی چگونگی تولید آن اظهار كرد: تمام فیلمبرداری در فضای استودیویی انجام داده‌ایم و برای ارتقای كیفیت اثر در برخی از صحنه‌ها از تصویرهای دو و سه بعدی رایانه‌ای استفاده كرده‌ایم. در كل فیلمبرداری در استودیو سه‌روز و مراحل فنی آن حدود پنج ماه به‌طول انجامید.

كارگردان «همراه تلفن» با بیان این‌كه دراین فیلم برخی صحنه‌ها اكشن است، گفت: شجاع‌نوری در بیشتر صحنه‌های اكشن، خودش نقش‌آفرینی كرد و كمتر از بدل استفاده شد. او در ادامه از گویندگی هریك از بازیگران به جای خودش درمرحله‌ی دوبله خبر داد.

عطائیان در پایان اظهار كرد: «همراه تلفن» به تهیه‌كنندگی ناهید دل آگاه و حمایت مركز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شده است و دكتر اكبر عالمی به‌عنوان مشاور با ما همكاری كردند.

«همراه تلفن» برای شركت درجشنواره‌ی پویانمایی تهران ارائه شده است. در این فیلم40طراح در بخش روتوسكپی و رنگ‌گذاری فعالیت كرده‌اند. برخی از عوامل ساخت آن عبارتند از: تدوینگر: روزبه میربیگی، طراح صحنه و لباس: سیاوش بهنام‌نژاد، مجری طرح: لقمان ابراهیمی، پارتیكل آرتیست و سوپر‌وایز فیلمبرداری: میثم حسینی، سوپر‌وایزران بخش روتوسكپی: هاله خجسته، هدی دورودیان، زهرا یزدانی‌نیا، الینا زوار، مهتاب مزین، فاطمه فخرایی‌منش، محسن حصاری، آناهیتا سلیمانی، فاطمه زادفر، مژده توحیدی، مهروز بلادی.موسیقی و صداگذاری این فیلم نیز در استودیوی گروه «دنگ ‌شو» انجام شده است.

«همراه تلفن» داستان فردی (بابازی رضا كیانیان) است كه قرار بوده هنرمند شود اما اشتباها گانگستر می‌شود.