تبیان، دستیار زندگی
«دل‌شكسته» پس از اكرانش جز دلشكستگی برای فیلمساز و سرشكستگی برای تهیه‌كننده‌اش و رضایت برای مخاطب عام اتفاقی‌اش، چیزی به بار نیاورده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دلشكسته ،كمدی اجتماعی تند و تیزی است

نمایی از فیلم دلشکسته

مسعود فراستی گفت: «دل‌شكسته» همچون فیلم «مكس»، كمدی اجتماعی سرپا و تند و تیزی است كه هم تحجر و هم تجددمأبی را نشانه می‌رود. فراستی منتقد و كارشناس سینما اظهار داشت: «دل‌شكسته» پس از اكرانش جز دلشكستگی برای فیلمساز و سرشكستگی برای تهیه‌كننده‌اش و رضایت برای مخاطب عام اتفاقی‌اش، چیزی به بار نیاورده است.

«دل‌شكسته» بر خلاف فیلم‌هایی چون دلداده، چارچنگولی، دعوت و خیل مشابه كه مدت‌هاست به یمن بی‌سیاستی و بی‌برنامگی مسئولان سینمایی اكران‌ها را اشغال كرده‌اند، فیلم تهیه‌كننده نیست و به همین دلیل، تهیه‌كننده به جای ایستادن پشت فیلم و تبلیغ و اكران مناسب، مقابل فیلم ‌می‌ایستد و سعی در نابودی آن دارد.

وی افزود: «دل‌شكسته» بر خلاف فیلم‌هایی چون دلداده، چارچنگولی، دعوت و خیل مشابه كه مدت‌هاست به یمن بی‌سیاستی و بی‌برنامگی مسئولان سینمایی اكران‌ها را اشغال كرده‌اند، فیلم تهیه‌كننده نیست و به همین دلیل، تهیه‌كننده به جای ایستادن پشت فیلم و تبلیغ و اكران مناسب، مقابل فیلم ‌می‌ایستد و سعی در نابودی آن دارد.

به تعداد سینماهای نمایش دهنده و نوع تبلیغات دقت كنید. اما چرا؟ فیلم،كمدی اجتماعی سرپا و تند و تیزی است (همچون فیلم مكس) كه هم تحجر و هم تجددمأبی را نشانه می‌رود.

نمایی از فیلم دلشکسته

فراستی به فارس گفت: فیلم، نقد تحجر است در قالب كمدی غلوآمیز و كاریكاتوری كه نه به شهید و خانواده شهدا توهین می‌كند،نه به آرمان‌های‌شان و نه به مراسم و مناسك مذهبی و طبیعی است كه متحجرین و تجددمأبان را عصبانی كند.

این منتقد سینما در ادامه گفت: فیلم گاهی زیادی شعار می‌دهد، تحول شخصیتی‌اش نیز سریع است و حتی در موردی، بی مورد. نه چادر سر كردن دختر ضروری است و نه حضور پدرش در مراسم عاشورا. لحن فیلم نیز یكدست نیست و لكنت دارد و بعضی ضعف‌های دیگر فیلم اول، اما دو بازی خوب و كنترل شده دارد از شهاب حسینی و بیتا بادران كه مناسب قالب فیلم هستند و چند میزانسن خوب و مهم‌تر این كه فیلم حرمت نگه می‌دارد. حرمت آرمان‌ها و هویت شخصیت پسر را. حرمت فیلمساز و حرمت مخاطب را. فیلم مخاطب را می‌خنداند، راضی می‌كند و حتی به فكر می‌اندازد.

وی در انتها افزود: به یقین «دل‌شكسته» در شرایط مناسب و درخورش، می‌توانست خوب بفروشد. سرشكستگی تهیه‌كننده، سرشكستگی فیلم و فیلمساز است،"بار خود فروشی از آن سوی دیگر است".