تبیان، دستیار زندگی
میر مرتضوی مسئول روابط عمومی شورای هیئات مذهبی مشهد مقدس، در مورد مراسم همایش بزرگ هیئات مذهبی در گفتگو با تبیان این گونه شرح داد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش بزرگ هیئات مذهبی در مشهد

همایش بزرگ هیئات مذهبی درمشهد

میر مرتضوی مسئول روابط عمومی شورای هیئات مذهبی مشهد مقدس، در مورد مراسم همایش بزرگ هیئات مذهبی در گفتگو با تبیان این گونه شرح داد:

همایش بزرگ هیئات مذهبی در رواق بزرگ امام خمینی در حرم مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) برگزار گردید.

دبیر جامعه وعاظ تهران و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حجه الاسلام و المسلمین اکرمی در سخنانش با اشاره به نقش موثر هیئات مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی گفت:

امروز وظیفه هیئات مذهبی در حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار سنگین و دشوار و حساس است.

همایش بزرگ هیئات مذهبی درمشهد

وی در قسمتی دیگر از سخنانش با اشاره به علل قیام امام حسین(ع) عنوان کرد که عده ای شهادت طلبی و عده ای امر به معروف و نهی از منکر را علل قیام امام حسین(ع) میدانند, اما آنچه مسلم است این است که امام حسین (ع) برای اصلاح انحرافات و حفظ دین جد بزرگوارش قیام کرد و با تمام هستی خود در برابر انحرافات ایستاد.

وی همچنین از هیئات مذهبی خواست تا مجالس سوگواری حضرت ابا عبد ا.. را هرچه با شکوه تر و با عظمت برگزار کنند و هر فرد هیئتی با تمامی افراد خانواده خود چه دختر و پسر محصل و دانشجو و یا حتی همسران خود در این مجالس شرکت کنند ,زیرا با توجه به گسترش ارتباطات در جهان این حضور و این عزا داری ها, به صورت گسترده ای در سطح جهان منعکس و منتشر  می شود.

در پایان مراسم مداحان اهل بیت  عصمت و طهارت  به مرثیه سرایی و ذکر مناقب اهل بیت و سینه زنی  پرداختند.

پس از اتمام مراسم هیئات مذهبی برای ادامه عزاداری به سمت مهدیه خیابان امام رضا (ع) حرکت نموده و در طول مسیر حاضران با محکوم کردن جنایات  اشغالگر قدس حمایت خود را با شعار های مرگ بر اسرائیل  از مردم فلسطین و غزه اعلام نمودند.

روابط عمومی دفتر تبیان مشهد