تبیان، دستیار زندگی
برنامه رایـگان Yankee Clipper می‌تـوانـد صدها آیتـم متـفاوت را در Clipboard خود به صورت مـوقـت یا دائـم ذخـیره کند، به گونه‌ای که بتوان از آنها مکرراً استفاده کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرعت کپی ویندوز را افزایش دهید

copy and paste

هرگاه بخـشی از یـک مـتـن یا یـک تـصویـر به مـنظور قرار گـرفتن در بـخش دیگری از هـمان سند و یا در یک بـرنامه دیـگر، کپی Cut و یا Paste شـود، آن بخـش درون Clipboard وینـدوز به صـورت موقت ذخیره می‌شود. این سیستم، کارآمد، قابل اعتماد و آسان است اما تنها نقطه ضعـف آن این اسـت که می‌تـوان فقـط یک فایـل را در Clipboard نگاه داشت.

نسـخه‌های  Microsoft Office دارای عملکـرد Clipboard هـستنـد و می‌توانند چنـد آیـتم را ذخـیره کنند، اما این بـرنامه بـرای کسانی که از Office استفاده نکرده و یا از یـک برنامه دیـگر همـراه با آن اسـتـفاده می‌کننـد، چندان کارآیی ندارد.

برنامه رایـگان Yankee Clipper می‌تـوانـد صدها آیتـم متـفاوت را در Clipboard خود به صورت مـوقـت یا دائـم ذخـیره کند، به گونه‌ای که بتوان از آنها مکرراً استفاده کرد.

قدم اول

برای دریافت نسخه رایگان Yankee Clipper، مرورگر وب خود را باز کرده و به آدرس www.tinyurl.com/9yn3y بـروید.هنگامی که صفحـه ظاهر شد، در بالای آن روی پیوند Products و سپس پیوند YC3 که حاوی نسخه رایگان Yankee Clipper است، کلیک کنید. اکنون روی دکمه Download در منوی سمت چپ کلیک کنید. با این کار یک فرم کوچک باز می‌شـود که از شما آدرس پست‌الكترونیكی‌تان را سوال خواهد کرد. جزئیات مربوطه را وارد کرده، روی دکـمه Submit و سپس پیوند Thanks و download کلیک کنید.

قدم دوم

اگر هشدار امنیتی ویندوز ظاهر شد، آن را نادیده بگیریـد. اکنون روی Save کلیک کرده و مـکان ذخیـره فایـل را انـتـخاب کنید. معمولاً دسک‌تاپ به دلیـل امکان دستـرسی آسان، مـکان خـوبی است. هنـگامی که Yankee Clipper دریافت شـد، به دسک‌تاپ رفته، روی آیـکن آن دابل کلیک کنید، مجدداً پیغام خطای ویندوز را نادیده گرفته و دستورالعمل ها را بـرای نـصب بـرنامه دنبال کنید. هنگامی که نصـب به پایان رسید، روی دکمه Finish کلیک کنید و سپـس روی آیـکنی که در Notification Area ظاهر می‌شود، کلیک راسـت کرده و از منوی ظاهر شده، گزینه Show را انتخاب کنید.

قدم سوم

از مزیت‌های Yankee Clipper این است که بلافاصله شروع به کار می‌کند. بنابراین، تصاویر و متن‌هایی که کپی یا Cut می‌کنید، در مجمـوعه History آن قرار می‌گیـرند و از آنـجا می‌توانید در صورت لزوم آنها را مشاهده یا استفاده کنید. چند آیتم جدید را Cut و Paste کرده، سپـس روی Start و Run کلیـک کرده و عبارت clipbrd را تاپ کنیـد. برای باز کردن ابزار Clipboard Viewer متعـلق به ویـنـدوز، روی OK کلیـک کنیـد و سـپـس آن را در کـنار Yankee Clipper قرار دهید. کاربران وینـدوز ویـستا به برنامه کاربردی Clipboard Viewer دسترسی ندارند.

Clipboard معمولی، تنها آخـرین آیـتـمی که Cut یا كـپی شده است را نـگه می‌دارد، در حالی که Yankee Clipper می‌تـواند تا سقف 20 عکس و 200 كلیپ متنی را در خود نگه دارد.

کپی فایل

قدم چهارم

Yankee Clipper به صـورت پـیـش فـرض،  همـه چیـز را در مجمـوعه History خـود قرار می‌دهـد، اما هـمان‌طور که گفـته شـد، History آن محدود اسـت و لذا در صـورت پـر شدن، این برنامه آیتم‌های قدیمی‌تر را با آیتم‌های جدید جایگزین می‌کند. اگر باید برخی آیتم‌ها را به مدت طولانی‌تری نگه دارید، از قابلیت Boilerplates استفاده کنید. روی یک آیتم کلیک راسـت کرده و از منوی ظاهرشده، گزینه Send to boilerplates را انتخاب کنید. برای دستـرسی به آیتـم‌هایی که در Boilerplate ذخیره شده‌اند، روی دکمه‌ای که در سمت چپ پایین پنجره و بالای كادر زرد رنگ قرار دارد، کلیک کنید.

قدم پنجم

اگر یـک Boilerplate کافی نبـود، می­توانیـد Boilerplate های بیشتری داشته باشـید؛ Boilerplate پیـش‌فرض را باز کـرده و روی یـکی از گروه‌ها (مانند Text یا Pictures) که در پنجره سمت چپ قرار دارند، کلیک راست کرده و گزینه New Boilerplate را انتخـاب و بـرایش یک نام تعریف کنید. پـس از آن، می‌توانید با کلیک راست روی یکی از فهرست‌هایی که در پنجره سمت چپ قرار دارند و انتخاب Switch bolierplate collection یکی از Boilerplateهایی را که می‌خـواهید، انتخاب کنیـد. boilerplate چندان ظریف نیست، اما کار را انجام می‌دهد.

قدم ششم

عـمـل Paste در Yankee Clipper وجــود نــدارد. در عــوض، آیـتم‌ها از مـجموعه‌ها به برنامه‌های دیـگر انتقال می‌یابنـد. به عنـوان مثال، برای کپی کردن یک عکس از Yankee Clipper به بـرنـامه Word، برنامه Wordرا باز کنید، نشانگر ورود متـن را در نـقـطه مـوردنظر قـرار داده و به Yankee Clipper بازگردید. عکس را پیدا کرده، روی آن کلیـک راسـت کرده و سپـس گزینه Shoot را از منـوی ظاهر شده انتخاب کنید. هنگامی که به Word برگردیـد، عـکس را در آنجا خواهـید دیـد. اگر Yankee Clipper از پذیرش آیتم‌های جدید امـتناع کـرد، روی Edit و سـپـس Configuration کلیـک کنـیـد. روی دکـمه Advanced کلـیـک کـرده و سـپـس Periodically re-attach to clipboard را انتخاب کنید.

مترجم: حنیف خالقی