تبیان، دستیار زندگی
اتومبیل الکتریکی چهار سرنشینه i-MiEV، اولین تولید الکتریکی یکی از بزرگ ترین شرکت‌های اتومبیل سازی در جهان است که برای اولین بار تحت آزمایش کامل تصادف قرار گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جدیدترین اتومبیل الکتریکی در جهان

اتومبیل الکتریکی چهار سرنشینه i-MiEV، اولین تولید الکتریکی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اتومبیل سازی در جهان است که برای اولین بار تحت آزمایش کامل تصادف قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت میتسوبیشی اولین اتومبیل چهار سرنشینه الکتریکی خود را با هدف محافظت از محیط زیست و متوقف ساختن انتشار گازهای گلخانه‌ای ارائه کرد.

به گفته مقامات این شرکت، اتومبیل i-MiEV می‌تواند آغازی دوباره برای گسترش تولید موتورهای الکتریکی باشد. این اتومبیل الکتریکی اولین نمونه‌ای است که تحت آزمون تصادف قرار گرفته است و به زودی در کشور انگلستان در درسترس مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

خودروی الکتریکی

i-MiEV توانایی حمل چهار مسافر را داشته و حداکثر وزن بار قابل حمل توسط آن 246 لیترعنوان شده است. در عین حال حداکثر سرعت این اتومبیل 140 کیلومتر بر ساعت بوده و بدون نیاز به شارژ قدرت طی مسافتی برابر 161 کیلومتر را خواهد داشت.

بسته باطری‌های اتومبیل جدید شرکت میتسوبیشی که وزن آن را نسبت به وزن نمونه مشابه بنزینی 200 کیلوگرم افزایش داده است، در سطح زیرین اتومبیل قرار گرفته و موتور 47 کیلوواتی آن نیز فضایی را در کنار چرخهای عقب اتومبیل اشغال کرده است.

جدیدترین نمونه اتومبیل الکتریکی جهان از اواسط 2009 میلادی در انگلستان و به منظور اجاره در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

با وجود خصوصیات منحصر به فرد این اتومبیل، قیمت احتمالی 35 هزار پوندی آن می‌تواند آینده تجاری i-MiEV را با خطر مواجه سازد. با این وجود شرکت میتسوبیشی حدود 200 مدل از این دستگاه‌ها را به منظور اجاره در انگلستان با قیمت ماهیانه 750 پوند، تا تابستان آینده ارائه خواهد کرد.

در کشور ما مسابقه ملی طراحی خودروی الکتریکی از سال 85 توسط دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.