تبیان، دستیار زندگی
هاشمیان با توپ پر می آید اولین تمرین، اولین گل شنبه 14/6/1383 كمپ تیم های ملی- ساعت18 حال و هوای تمرین تیم ملی با روزهای قبل خیلی فرق دارد. آخر ناسلامتی وحید هاشمیان پس از حدود 3 سال دوباره پیراهن ایران را بر تن كرده. همین م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش تمرین تیم ملی با حضور وحید هاشمیان ( 14 شهریور 83)

هاشمیان با توپ پر می آید

اولین تمرین، اولین گل

شنبه 14/6/1383

كمپ تیم های ملی- ساعت18

حال و هوای تمرین تیم ملی با روزهای قبل خیلی فرق دارد. آخر ناسلامتی وحید هاشمیان پس از حدود 3 سال دوباره پیراهن ایران را بر تن كرده.

همین موضوع كافی است برای آنكه كلی مقدمه بنویسیم ولی زودتر به متن برسیم كه اینجوری خیلی بهتر است.

تماشاگران بیشتر شدند

با آمدن وحید جمع ستاره ها جمع است و همین بهترین دلیل برای استقبال بیشتر تماشاگران نسبت به روزهای قبل است. بیش از 300 نفر دیروز به عشق ایران، تمرین تیم ملی را تماشا كردند.

دادكان هم بود

دادكان هم آمده، با خبرنگار تلویزیون هم مصاحبه می كند. البته عكاسان هم نسبت به روزهای قبل، حضور پرنگ تری دارند. چرا؟ خودتان می دانید دیگه؛ بازگشت وحید هاشمیان.

هاشمیان با كریمی استارت زد

ساعت نزدیك 20/18 است ولی برانكو تازه از مصاحبه مستقیم با رادیو فارغ شده و در حال مستقر كردن موانع است. هاشمیان هم كه خیلی حركاتش زیر ذره بین است ترجیح می دهد با علی كریمی پاسكاری كند. البته با چاشنی حركات نمایشی.

كاظمیان دروازه بان شد

جواد كاظمیان هم وقت را مغتنم شمرده و داخل دروازه قرار می گیرد تا شوت های مبعلی و بداوی را دریافت كند. هر چند كه در این كار به توفیقی نرسید ولی به هر حال جواد فكر كرده شاید بتواند بعدها دروازه بان فیكس تیم ملی شود كه این حركت را انجام داده .

حركات كششی با 25 دقیقه تاخیر

ساعت حدود 25/18 بود كه تمرین با حركات كششی آغاز شد. حركات كششی هم كه نیازی به توضیح ندارد پس...

خانواده عشق فوتبال!

یك خانواده شیرازی وارد كمپ شدند و پدر خانواده پس از كسب اجازه از دادكان، همراه همسر و فرزندانش روی سكو نشستند تا تمرین را تماشا كنند. به هر حال همین حركات است كه مسئولیت ملی پوشان را سنگین می كند.

دادكان: چه خوب شد داور را عوض كردیم!

دادكان با چند نفر مشغول صحبت می شود. جالب ترین بخش از حرف های او به تغییر داور مسابقه با اردن مربوط می شد. دادكان اعتقاد داشت همین كه موفق شدیمAFC را مجاب كنیم از داور چینی به جای یك كویتی استفاده كند كلی كار كردیم. چون هیمشه داوران عرب به نوعی برای ایران، مشكل ساز شده اند.

پروفسور همه چیز را روشن كرد

به محض پایان حركات كششی، برانكو شاگردانش را به 2 دسته سبز و نارنجی تقسیم كرد تا فوتبال دستگرمی در نصف زمین انجام دهند. البته پروفسور با مهره چینی خود، حجت را بر همه تمام كرد و حدودا 96 ساعت قبل از بازی حساس" امان" تركیب اصلی را در قالب تیم نارنجی مشخص كرد.

بفرمایید! این هم از تركیب ایران

همانطور كه دیروز هم نوشته بویدم برانكو با روش 1- 3- 2- 4 به مصاف الجوهری می رود. چون تركیب تیم نارنجی به این صورت بود: رحمتی، گل محمدی، كاملی، نصرتی، كعبی، نكونام، علوی، كریمی، خداداد، هاشمیان و دایی.

البته ابراهیم میرزاپور به دلیل مصدومیت جزئی به صورت اختصاصی تمرین می كرد وگرنه احتملاً او به جای رحمتی در تركیب تیم نارنجی قرار می گرفت. رضایی هم به احتمال فراوان جایگزین كاملی خواهد شد.

جلسه خصوصی برانكو و هاشمیان

این را هم تا یادمان نرفته باید بنویسیم كه قبل از آغاز بازی ، برانكو، هاشمیان را كنار كشید و لحظاتی به او شرح وظایف داد.

هاشمیان نیامده، گلزنی كرد

پس از حدود 20 دقیقه بازی، دو تیم به تساوی یك- یك رسیدند البته جواد كاظمیان برای تیم ذخیره ها گل زد و لحظاتی بعد وحید هاشمیان روی سانتر كریمی، با ضربه سر گلزنی كرد. عكس العمل تماشاگران هم پس از گلزنی وحید خیلی جالب بود چرا كه آنها به شدت او را تشویق كردند.

هاشمیان؛ بال چپ تیم ملی

در مورد تركیب كریمی، خداداد و هاشمیان در خط سوم هم باید این توضیح را بدهیم كه خداداد پشت دایی بازی می كرد و كریمی و هاشمیان هم به ترتیب بال راست و چپ بودند. البته هاشمیان با بازی در جناح چپ غریبه نیست چون فصل قبل در بوخوم هم تجربه بازی در این جناح را داشت.

شوت- شوت- شوت

مثل تمرین روزهای قبل، برانكو روی حركات سرعتی و شوتزنی خیلی تأكید داشت. ملی پوشان حدود 15 دقیقه از فواصل دور و نزدیك به شوتزنی پرداختند كه در این بخش هاشمیان، خداداد و نكونام آماده تر از بقیه ظاهر شدند.

كربكندی؛ تماشاگر ویژه

رسول كربكندی سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان هم از تماشاگران ویژه تمرین دیروز بود.

حركات تركیبی

حركات تركیبی، قسمت بعدی تمرین را تشكیل می داد. به این ترتیب كه 3 مهاجم و 2 مدافع روبروی هم قرار می گرفتند و مهاجمان باید به گلزنی می پرداختند. البته پس از تصاحب توپ توسط مدافعان، جای دو گروه عوض می شد و مدافعان باید از سد حریف عبور كرده و گل می زدند.

پیستون ها هم وارد شدند

باز هم حركت تركیبی در دستور كار بازیكنان قرار گرفت. البته این بار با مشاركت بازیكنان كناری. دراین حالت پیستون ها به دسته صاحب توپ اضافه شده و گروه های 5 به 2 یا 3 به 4 تشكیل می شد.

باز هم فوتبال دستگرمی

در بخش پایانی تمرین، دوباره فوتبال در نصف زمین انجام شد با همان تركیبی كه در ابتدای تمرین شكل گرفت. البته همانطور كه انتظار می رفت میرزاپور جایگزین رحمتی شد. جالب اینكه برانكو هم در وسط زمین ایستاده بود و دائماً می گفت: خوبه... خوبه! به هر حال بازی بدون گل تمام شد و تمرین تیم ملی هم پس از سرد كردن ملی پوشان خاتمه یافت.

تیم ملی فرار كرد!

ملی پوشان پس از سرد كردن به سرعت فرار كردند تا در دام خبرنگاران و مردم علاقمند گرفتار نشوند!