تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان ورزش شهرداری گفت:مسئولان ورزش باید پاسخگوی مردم در همه بخشها خصوصا ورزش همگانی باشند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

3 هزار تیم محلی برای تهران

مصطفی آجورلو

رئیس سازمان ورزش شهرداری گفت:مسئولان ورزش باید پاسخگوی مردم در همه بخشها خصوصا ورزش همگانی باشند.

مصطفی آجرلو در نخستین نشست خبری همایش فرصتهای سرمایه گذاری در امر توسعه فضاهای ورزشی، با اشاره به اینکه بعد از فوتبال حرفه ای دو سالی است وارد حوزه ورزش همگانی و عمومی شده است افزود: ورزش همگانی در کشور ما تا به امروز مورد توجه قرار نگرفته است و حتی جزو اولویتهای ورزش کشور ما هم قرار ندارد.

به نقل از مهر، وی با اشاره به اجرای برنامه های شهرداری در دو حوزه تربیت بدنی شهرداری و شرکت ورزشی شهر گفت: ورزش همگانی در تربیت بدنی شهرداری معنی می دهد و شرکت ورزشی شهر نیز سیاستهای ساخت و ساز را دنبال می کند، به طوریکه هم اکنون بیش از 150 مجموعه ورزشی و 500 زمین چمن مصنوعی در سطح شهر تهران ساخته و مورد استفاده عموم قرار گرفته است.

در ادامه این نشست که در محل هتل آکادمی برگزار شد، آجرلو به تاریخچه ای از وضعیت تحویل کارهای ورزشی در شهرداری اشاره و افزود: در سیاستهای 2 سال گذشته خود در بخش تربیت بدنی با نگاه صرف ورزش همگانی و عمومی برنامه ها را دنبال کرده ایم به طوریکه شاهد رشد قابل توجهی در تشکیل تیمهای محلی در رشته های مختلف بودیم.

مصطفی آجورلو

وی هدف از تشکیل تیمهایی همچون فوتبال محلات را جمع کردن جوانان تهرانی و انجام یک کار گروهی دانست و گفت: در زمان ریاست آقای احمدی نژاد در شهرداری تهران 23 ماموریت به شهرداریهای کشور محول شد که از این بین یک ماموریت مهم یعنی ورزش همگانی در راستای تحقق طرح جامع ورزش کشور برعهده ما قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین ورزش کشور ما باید به مردم پاسخگو باشند خاطر نشان کرد: همانطوری که همه جامعه فوتبال جمع شدند و توانستند با مصوب کردن پرداخت حق تلویزیونی به باشگاهها سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به 4 تیم برسانند باید در امر ورزش همگانی نیز چنین هماهنگی و تجمعی صورت گیرد تا شاهد توسعه ورزش همگانی در جامعه باشیم زیرا این ورزش متعلق به مردم بوده و نیاز به هزینه کردن دارد.

"مدتی پیش سازمان ورزش شهرداری در اقدامی طرحهایی را برای استعدادیابی در فوتبال و کشتی به اجرا در آورد که با وجود پیگیری برنامه ها این طرح در رشته کشتی متوقف شد." مدیر عامل پیشین باشگاه پاس در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در این خصوص افزود: متاسفانه این طرحها به نوعی متوقف شد زیرا برخی ها پیگیری این طرحهای استعدادیابی را در حیطه مسئولیت ورزش شهرداری نمی دانند. وقتی بیش از 3 هزار تیم و 80 هزار فوتبالیست در تیم های محلات تهران با هم رقابت می دهند، آیا نمی توان از بین آنها 10 استعداد برتر را برای بخش باشگاهی شناخت و تربیت کرد چگونه می توان مانع ادامه این روند مثبت شد؟

غلامحسین غنی دبیر اولین همایش فرصتهای سرمایه گذاری در بخش توسعه اماکن ورزشی در پایتخت نیز در بخشی از این نشست گزارشی را از روند سرمایه گذاری بخش خصوصی ارائه داد و گفت: مشکل اصلی ما در این حوزه این است که ورزش در کشور ما تبدیل به فرهنگ عمومی نشده است. ورزش نه تنها در جامعه بلکه در سبد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ما جای خود را پیدا نکرده است.

مصطفی آجورلو

وی با بیان اینکه جذب اعتبارات در بخش ورزش همگانی بسیار ناچیز است، گفت: در تهران 5/8 میلیون مخاطب داریم که به نوعی خود را مسئول فکر کردن به امور ورزش این جمعیت می دانیم. سرانه فضای ورزشی در تهران کمتر از نیم متر است در حالی که برای رسیدن به نقطه ایده آل در طرح جامع ورزش کشور باید این میزان به 3/1 متر برسد به همین منظور مصوباتی از سال 84 در شورای شهر تهران مطرح شده است.

قائم مقام سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به اینکه با پیگیریهای فراوان هزینه صدور پروانه ساخت مجموعه های ورزشی در تهران به صفر رسیده است که این از امتیازات جدید شهرداری به علاقمندان به سرمایه گذاری در بخش توسعه ساخت وساز ورزشی است گفت: هر چند روند ساخت و ساز ورزشی توسط بخش خصوصی به آرامی صورت می گیرد اما ما با پیگیری برخی از راهکارها بدنبال جذب سرمایه داران برای سرمایه گذاری در بخش ورزش هستیم در کنار آن قصد داریم تا اداره اماکن ورزشی را در راستای تحقق خصوصی سازی به این بخش واگذار کنیم.

در ادامه این نشست حسین کفعمی رئیس امور ورزش آقایان درشهرداری تهران، حسین گهرخانی و حجت الله خطیب مدیرکل پیشین تربیت بدنی استان تهران به عنوان مسئولین برگزاری "اولین همایش فرصتهای سرمایه گذاری برای توسعه فضاهای ورزشی شهر تهران" توضیحاتی را پیرامون اهمیت تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی در امر توسعه ساخت و ساز ورزشی در شهر تهران توضیحاتی را ارائه کردند.

نخستین همایش فرصتهای سرمایه گذاری برای توسعه فضاهای ورزشی شهر تهران به منظور بررسی فرصتها و چالشهای این طرح 21 دی ماه در تهران برگزار خواهد شد.