تبیان، دستیار زندگی
آناکوندا یکی از بزرگ‌ترین انواع مار بوآ در دنیاست. وزن این خزنده گاهی به 100 کیلوگرم یعنی به اندازه وزن یک گوسفند می‌رسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آناکوندا ماری با وزن یک گوسفند

آناکوندا

آناکوندا یکی از بزرگ‌ترین انواع مار بوآ در دنیاست. وزن این خزنده گاهی به 100 کیلوگرم یعنی به اندازه وزن یک گوسفند می‌رسد. آناکوندا در جنگل‌های آمریکای جنوبی زندگی می‌کند و در بالای درختان و درون رودخانه به شکار می‌پردازد.

آناکوندا قبل از آنکه شکار خود را ببلعد، خود را دور آن می‌پیچد و با انقباض ماهیچه‌هایش و فشردن خود به دور بدن شکار، آن را می‌کشد

پوست مار بر خلاف پوست آدمی همراه با رشد جانور، رشد نمی‌کند. وقتی جثه مار رشد می‌کند و پوست قدیمی برایش تنگ می‌شود، مار با کشیدن بدن خود بر روی شاخه‌های درختان پوست قدیمی را  از خود جدا می‌کند. در این هنگام زیرپوست قدیمی، پوست جدید براقی به وجود آمده است.

آناکوندا

این آناکوندا کاملاً کوچک است. ضخامت بزرگ‌ترین آنها به اندازه قطر کمر شماست و طول آن 5متر است؛ یعنی به اندازه طول یک اتوبوس.

آناکوندا یکی از بزرگ‌ترین انواع مار بوآ در دنیاست. وزن این خزنده گاهی به 100 کیلوگرم یعنی به اندازه وزن یک گوسفند می‌رسد

آناکوندا قبل از آنکه شکار خود را ببلعد، خود را دور آن می‌پیچد و با انقباض ماهیچه‌هایش و فشردن خود به دور بدن شکار، آن را می‌کشد. آناکوندا می‌تواند جانوران بزرگی مثل کوی‌پو آمریکایی را شکار کند. کوی‌پو، شبیه به بیدستر است و در کنار آب زندگی می‌کند. وقتی مار آناکوندا یک کوی‌پو را می‌خورد، تا یک ماه به غذا نیازی ندارد.

برگرفته ازکتاب: نخستین کتاب مرجع من

********************************

مطالب مرتبط

اختاپوس

جانور وحشی که اهلی شد

دونده‌های بسیار سریع

حشره‌ی عجیب و باهوش

ترین‌های جهان

خرس ایرانی زیبا و باشکوه

سنگین وزن ترین حشره جهان چه نام دارد ؟

جهان ماهی ها (1)

جهان ماهیان (2) 

جهان ماهی ها (3) 

خفاشها پرنده نیستند

شگفتی های جانوران

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.