تبیان، دستیار زندگی
در حالی که علی دایی اعلام کرده تاکنون بابت حضور 6 ماهه اش در نشست های هیئت مدیره سایپا تنها مبلغ 517 هزار تومان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی مربی میلیاردی باشگاه سایپا

علی دایی

در حالی که علی دایی اعلام کرده تاکنون بابت حضور 6 ماهه اش در نشست های هیات مدیره سایپا تنها مبلغ 517 هزار تومان دریافت کرده، برخی شواهد نشان می دهد این مبلغ تنها بابت 3 جلسه حضورش در هیات مدیره سایپا بوده است.

سرمربی تیم ایران در برنامه زنده تلویزیونی 90 و مقابل دیدگان این برنامه پرمخاطب مدعی شد حضورش درهیات مدیره سایپا هیچگونه نفع مادی برایش ندارد و حضور در این مسئولیت تاکنون با کمترین چشم داشت مالی همراه بوده است.

این درحالی است که براساس اطلاعات موثق دریافتی از باشگاه سایپا ، علی دایی مبلغ مذکور را تنها بابت سه جلسه حضور در هیات مدیره سایپا دریافت کرده است و این رقم تمام مبلغ دریافتی وی بابت عضویت درهیات مدیره سایپا نیست و به عنوان حق حضور در جلسات محسوب می شود.

پیگیری های خبرگزاری مهر از باشگاه سایپا نشان می دهد که وی ماهیانه در قبال هر حضور در نشستهای هیات مدیره که دو بار در ماه برگزار می شود، رقمی نزدیک به 180هزار تومان دریافت می کند که با کسر 10 درصد مالیات از این رقم وی بابت 3 جلسه شرکت درجلسات هیات مدیره تاکنون رقمی معادل 517 هزار تومان دریافت کرده است.

این حق جلسات که هر 3 ماه یک بار پرداخت می شود تاکنون تا پایان شهریور به اعضا پرداخت شده است و هنوز اعضای هیات مدیره و به ویژه علی دایی حق جلسه 3 ماهه سوم سال را دریافت نکرده اند.

باقری، دایی

دایی که به همراه محمدعلی زهره ای، علی اصغرملکیان، جواد آشتیانی عراقی و حسین رضازاده اعضای غیرموظف هیات مدیره باشگاه سایپا محسوب می شود، در حالی مبلغ مذکور را دریافت کرده است که اغلب اعضای هیات مدیره به جهت حضور در مشاغل دولتی از دریافت این مبلغ خودداری کرده اند.

براساس اطلاعات موثق دریافتی از باشگاه سایپا ، دایی در اغلب جلسات هیات مدیره به دلیل همراهی تیم ملی در اردوهای داخلی، دیدارهای تدارکاتی و مقدماتی جام جهانی شرکت نداشته اما غیبتش هرگز غیرموجه لحاظ نشده است.

در همین حال، دایی که پس از بازگشت از جام جهانی 2006 آلمان به دلیل نمایش نه چندان موفق از سوی مردم و رسانه ها تحت فشار بود، در لیگ ششم ابتدا به عنوان بازیکن و در ادامه به عنوان سرمربی همکاری خود با باشگاه سایپا را آغاز کرد. وی سپس از این باشگاه دوباره به تیم ملی و این بار به عنوان جوان ترین سرمربی تاریخ فوتبال ایران بازگشت تا به حضور طولانی مدت خود در تیم ملی تداوم بخشد.

علی دایی تاکنون گران قیمت ترین بازیکن و مربی تاریخ باشگاه سایپا بوده است. گفته می شود وی به عنوان سرمربی سایپا برای دو فصل همکاری با این تیم نزدیک به 700 میلیون تومان دریافت کرده که درکنار تامین پوشاک ورزشی باشگاه سایپا از تولیدی مارک "دایی" و پاداش مالی قهرمانی در لیگ ششم و یک دستگاه اتومبیل زانتیا، مبلغ دریافتی وی از این باشگاه به مرز یک میلیارد تومان نزدیک شده است.