تبیان، دستیار زندگی
رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر توانایی داوران ایران گفت: دیدار برگشت تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس را قطعا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داور داربی 66 قطعا ایرانی است

داربی

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر توانایی داوران ایران گفت: دیدار برگشت تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس را قطعا یک داور ایرانی قضاوت می کند و تصور نمی کنم از سوی مسئولان دیگر نیز مخالفتی با این موضوع وجود داشته باشد.

علی کفاشیان با بیان این مطلب به مهر افزود: هیچگونه مانعی بر سر راه قضاوت داوران ایرانی در دیدار استقلال و پرسپولیس وجود ندارد و فدراسیون این آمادگی را دارد تا شرایط لازم برای حضور داوران ایرانی در این دیدار را فراهم کند.

وی اضافه کرد: به نظر من سطح فرهنگ و درک تماشاگران فوتبال به نقطه ای رسیده که بتوانیم قضاوت این دیدار پرتماشاگر را به داوران ایرانی بسپاریم و اطمینان داشته باشیم این مسابقه هم نظیر سایر دیدارهای حساس و پرتماشاگر لیگ بدون کوچکترین مشکل و اتفاق حاشیه ای برگزار شود.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه داوران فوتبال کشور از هر نظر توانایی مدیریت این مسابقه سنگین و پرفشار را دارند و این امر را با قضاوت بازیهای حساس بین المللی بارها و بارها به اثبات رسانده اند، گفت: به اعتقاد من داوران ایرانی جزو بهترین و سالم ترین داوران فوتبال جهان هستند که بارها شایستگی های خود را درمیادین بزرگ ثابت کرده اند و هرکدام از آنها این توانایی را دارند تا این مسابقه را به بهترین نحو قضاوت کنند.

نبی: زمان داربی تغییر نمی کند

داربی، کاظمیان، صادقی

دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه سازمان لیگ در برگزاری مسابقات با محدودیت زمانی روبروست، گفت: زمان دیدار استقلال و پرسپولیس تحت هیچ شرایطی تغییر نمی کند.

مهدی محمد نبی با بیان این مطلب افزود: هیئت رئیسه سازمان لیگ در اجرای تقویم ورزشی مسابقات اختیارات خاصی دارد و کاملا مستقل عمل می کند و برنامه اعلام شده برای برگزاری داربی 66 در روز 25 بهمن قابل تغییر نیست.

وی در خصوص فاصله دو روزه داربی پایتخت با دیدارحساس تیم ملی مقابل کره جنوبی در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی تصریح کرد: با بپذیریم که سازمان لیگ بواسطه حضور 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا، برگزاری مسابقات جام حذفی و لیگ برتر با محدودیت زمانی روبروست و از همین رو ناگزیر است تا مسابقات را با چنین فشردگی برگزار کند.

نبی خاطرنشان کرد: سازمان لیگ تاکنون با اولویت دیدارهای تیم ملی در برنامه ریزی برای مسابقات موفق عمل کرده و باید بپذیریم که تعدد و محدودیت های زمانی قدرت مانور را از برنامه ریزان لیگ سلب می کند.