تبیان، دستیار زندگی
1383 چكناواریان و  سریال بشارت منجی لوریس چكناوریان ، موسیقیدان برجسته ایرانی ساخت موسیقی سریال« بشارت منجی» را به عهده گرفت. این سریال به تهیه كنندگی و كارگردانی نادر طالب زاده در شبكه یك سیما تولید شده و داستان زندگی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبار ادبی وهنری16 شهریور ماه 1383

چكناواریان و  سریال بشارت منجی

لوریس چكناوریان ، موسیقیدان برجسته ایرانی ساخت موسیقی سریال« بشارت منجی» را به عهده گرفت.

این سریال به تهیه كنندگی و كارگردانی نادر طالب زاده در شبكه یك سیما تولید شده و داستان زندگی حضرت عیسی مسیح را در 3 سال آخر زندگی از بعثت تا عروج به تصویر می كشد. ایده اصلی نگارش فیلمنامه این سریال در سال 1365 از سوی حجت الاسلام قائم مقامی مطرح و پس از آن نگارش متن با كمك حسین بهزاد آغاز شد.شهید مرتضی آوینی نیز بخشی از متن این سریال را نوشت.

به تازگی دوبله این سریال تلویزیونی به مدیریت بهرام زند پایان یافته و در حال حاضر چكناواریان در حال انجام مقدمات ساخت موسیقی این سریال است.

بهرام زند ، مدیر دوبلاژ این سریال در بشارت منجی به جای حضرت مسیح حرف زده است. او در دوبله این سریال از حضور دوبلورهایی همچون : كاملی ، همت ، الیزا ارومی ومؤمنی استفاده كرده است.

در دوبله این سریال جز چند نقش خاص ، بیشتر دوبلورهای حرفه ای به جای بازیگران حرف زده اند. ضمناً ژیلا ایپكچی نیز تدوین این سریال را انجام داد كه این مرحله از كار حدود یك سال و نیم طول كشید. از دیگر نكات قابل توجه درباره این سریال ، می توان به صداگذاری این سریال از سوی حسین ذاكری اشاره كرد. تولید این سریال تلویزیونی از نیمه مردادماه سال 1380 آغاز شد و پس از 8 ماه برای تدوین بخشهای گرفته شده متوقف گردید. پس از آن به دلیل نیاز به فصلی خاص ، فیلمبرداری در مقطعی دیگر ادامه یافت.

در مقاطع مختلف ، لوكیشن های گوناگون محل تولید این سریال بوده كه از میان آنها می توان شهرك سینمایی غزالی را به عنوان لوكیشن اصلی نام برد. اما برخی از بازیگران این سریال : فتحعلی اویسی ، احمد سلیمانی نیا،احمد نجفی ، ولی الله مؤمنی ، مرتضی ضرابی ، بهمن روزبهانی ، مینا باقری و... هستند. نسخه سینمایی این فیلم درجشنواره فجر به نمایش درخواهد آمد و پس از اكران نسخه سینمایی در سینماها ، سریال آن در 22 قسمت پخش می شود.