تبیان، دستیار زندگی
ان سینماهای تهران در نیمه دوم شهریور  از هفته‌ی آینده با به پایان رسیدن اكران تابستانی، فیلم‌های جدیدی به جای فیلمهای در حال اكران، به نمایش درخواهند آمد. به گزارش ایسنا- « سیزده گربه روی شیروانی » از 25 شهریورماه به جا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 15 شهریورماه 1383

برنامه اكران سینماهای تهران در نیمه دوم شهریور

 از هفته‌ی آینده با به پایان رسیدن اكران تابستانی، فیلم‌های جدیدی به جای فیلمهای در حال اكران، به نمایش درخواهند آمد.

به گزارش ایسنا-« سیزده گربه روی شیروانی »از 25 شهریورماه به جای فیلم« سرباز‌های جمعه » در گروه قدس به نمایش درخواهد آمد. این فیلم آخرین ساخته علی عبدالعلی زاده كارگردان« تارزن و تارزان » ‌است و روایت سرزمینی به نام سومارای (خارج از سیاره زمین) روایت می كند: فرمانروا با اهریمن پیمان می‌بندد تا در برابر كمك به فرزند دار شدن او، شوهر اولین دخترش را خود اهریمن انتخاب كند.

تهیه كننده« سیزده گربه روی شیروانی » یوسف صمدزاده و بازیگران آن محمدرضا گلزار، محمدرضا شریفی نیا - مهناز افشار - مریلا زارعی - حسام نواب صفوی - سیروس گرجستانی - نیما فلاح و گوهر خیراندیش هستند.

بر اساس همین گزارش از هفته آینده 18 شهریورماه دو فیلم« گاوخونی »و « اشك سرما» نیز به نمایش درخواهد آمد.

« گاوخونی » تنها در یك سینما (سپیده) اكران می‌شود. آخرین ساخته‌ی بهروز افخمی بعد از « شوكران » به تهیه‌كنندگی علی معلم حكایت كابوس‌های جوانی است كه خاطرات پدر مرده‌اش و شهرزادگاهش (اصفهان) او را به مرز پریشانی می‌برند. در « گاوخونی »، بهرام رادان - بهاره رهنما - سروش صحت و عزت‌الله انتظامی به ایفای نقش می‌پردازند و « اشك سرما » نیز به كارگردانی عزیزالله حمید نژاد كارگردان « هور در آتش » كه به روابط انسانها در دل جنگ و رویارویی آنها می‌پردازد در گروه سینمایی استقلال به نمایش در می‌آید.

در این فیلم پارسا پیروزفر، گلشیفته فراهانی، علی رویین تن به ایفای نقش می‌پردازند.

اگر فیلم « مزرعه پدری » به كارگردانی رسول ملاقلی پور، كارگردان« قارچ سمی »، با اتمام مراحل فنی به موقع آماده شود از هفته‌ی آینده به جای« مهمان مامان » به نمایش درخواهد آمد.

این فیلم نیز از جنگ حكایت دارد و تهیه كننده آن حبیب‌الله كاسه ساز است و در آن جمشید هاشم پور- آتنه فقیه نصیری - مهدی احمدی به ایفا نقش می‌پردازند.