تبیان، دستیار زندگی
کاپیتان تیم ملی بسکتبال کشورمان از زمانی که به عضویت تیم فرانسوی پواورتز درآمده نتوانسته ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"نیکخواه بهرامی" دلتنگ پیروزی

نیکخواه بهرامی دلتنگ پیروزی

کاپیتان تیم ملی بسکتبال کشورمان از زمانی که به عضویت تیم فرانسوی "پواورتز" درآمده نتوانسته در هیچ دیداری به عنوان بازیکن تیم برنده از زمین خارج شود به همین دلیل وی نسبت به حس و طعم برد احساس دلتنگی می کند.

 "صمد نیکخواه بهرامی" کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران و عضو تیم "پواورتز" که تیمش طی 11 هفته گذشته مسابقات لیگ فرانسه در هیچ دیداری موفق به کسب پیروزی نشده است، اظهارداشت: واقعا حس پیروزی یک فاکتور اساسی برای ورزشکاران است. الان که مدت‌هاست در میادین رسمی نتوانسته ام این حس را تجربه کنم به شدت دلتنگ آن شده‌ام. وی با اشاره به قعرنشینی "پواورتز" در لیگ فرانسه افزود: مصدومیت چند بازیکن اصلی "پواورتز" که پیش از آغاز مسابقات باشگاهی فرانسه روی داده بود، این تیم را با بدشانسی بزرگی روبرو کرد. سرمربی تیم بسکتبال "پواورتز" مجبور شد برای جایگزینی شاگردان مصدومش از بازیکنان تیم دوم و به نوعی امید باشگاه استفاده کند که اکثرا زیر 19 سال بوده و تجربه ای از شرکت در رقابتهای دسته اول ندارند.

اگر در ترکیب تیم شوله می ماندم و با این تیم در مسابقات لیگ دوم اروپا شرکت می کردم ، هرگز مقابل رژیم اشغالگر قدس قرار نمی گرفتم

به نقل ازمهر ، نیکخواه بهرامی با تاکید بر اینکه مسابقات باشگاهی فرانسه در دور مقدماتی به صورت رفت و برگشت برگزار می شود، خاطرنشان کرد: البته تیمهایی که در جدول رده بندی بالاتر از "پواورتز"هستند، تنها یکی دو شکست کمتر از ما دارند. بنابراین اگر بتوانیم در 4 هفته پایانی مسابقات نیم فصل اول، به چند برد دست یابیم با در اختیار داشتن جایگاهی بهتر برای حضور در دور برگشت بازیها آماده می شویم.

ملی پوش بسکتبال کشورمان در خصوص عدم حضورش در تیم شوله گفت: بازیکنان شوله به دلیل حضور در مسابقات لیگ دوم اروپا ملزم به انجام یک سفر اروپایی در طول هفته بودند که نمایندگان کشورهایی مانند صربستان، لیتوانی ، کرواسی و رژیم اشغالگر قدس هم دراین رقابتها حضور دارند،حال آنکه ویزای من شینگن است و مجبور بودم برای سفر به هر یک از این کشورها روادید مجزا بگیرم.

هرگزمقابل تیم رژیم اشغالگر قدس بازی نخواهم کرد

نیکخواه بهرامی اضافه کرد: اقدام برای اخذ ویزا درهر هفته، آنهم برای من که پاسپورت اروپایی نداشتم  مشکلات زیادی را به همراه داشت. به همین دلیل مجبور شدم از بین پیشنهاداتی که از سوی دیگر تیمها داشتم یکی را انتخاب کنم تا بدین ترتیب از مشکلات همراه شدن با تیم شوله رها شوم البته اگر هم در ترکیب تیم شوله می ماندم و با این تیم در مسابقات لیگ دوم اروپا شرکت می کردم، هرگز مقابل رژیم اشغالگر قدس قرار نمی گرفتم وحتی پیش از قطعی شدن حضورم در تیم شوله، این موضوع را با مربیان تیم درمیان گذاشته بودم.

صمد نیکخواه بهرامی در بخشی از صحبتهاب خود به تفاوتهای لیگ بسکتبال ایران و فرانسه اشاره کرد و یادآور شد: مقایسه این 2 لیگ اصلا صحیح نیست. لیگ ایران در کنار داشتن تیمها، مربیان و بازیکنان توانا، مشکلاتی دارد که شاید به تنهایی چشمگیر نباشند اما  وجود آنها در کنار هم فاصله زیاد میان لیگ کشورمان با کشورهای اروپایی و از جمله فرانسه را ایجاد می کند. وی خاطرنشان کرد: ورزشکاران ایرانی کمتر به فعالیت ورزشی خود به عنوان یک شغل نگاه می کنند در حالیکه ورزش کردن و از جمل بازیکن بسکتبال بودن درفرانسه یک حرفه رسمی محسوب می شود.

نیکخواه بهرامی در خاتمه با اشاره به دیگر لژیونر بسکتبال ایران گفت: با حامد حدادی ارتباط دارم و به طور مرتب وضعیت وی را در آمریکا پیگیری می کنم ، به نظر من حامد راه درستی انتخاب کرده که به مقصد خوبی هم منتهی می شود.