تبیان، دستیار زندگی
پروفسور روشن رحمانف- استاد رشته ادبیات فولکلور دانشگاه ملی تاجیکستان، در نشست «قصه‌های دینی و قصه‌گویی» گفت: در قصه‌های دینی نباید از چهارچوب اخلاص بیرون رفت. قصه‌های دینی باید از چهارچوب اعتقاد، اخلاق و ایمان اسلامی تبعیت کنند._
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در نشست قصه‌های دینی و قصه‌گویی عنوان شد

قصه‌هاي ديني بايد از اخلاق و ايمان تبعيت كنند

در نشست، قصه‌های، دینی و قصه‌گویی، عنوان شد  ، قصه‌های، دینی، باید، از، اخلاق ، ایمان، تبعیت، كنند

پروفسور روشن رحمانف- استاد رشته ادبیات فولکلور دانشگاه ملی تاجیکستان، در نشست «قصه‌های دینی و قصه‌گویی» گفت: در قصه‌های دینی نباید از چهارچوب اخلاص بیرون رفت. قصه‌های دینی باید از چهارچوب اعتقاد، اخلاق و ایمان اسلامی تبعیت کنند.

به‌ گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نشست «قصه‌های دینی و قصه‌گویی» در حاشیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اصفهان برگزار شد.

«امی ماری پنگری»-محقق و استاد دانشگاه از کشور لبنان در اين نشست، خواستار دقت در انتخاب قصه‌های مناسب برای «نقل» به جای دست بردن در ساختار آن‌ها شد.

این محقق لبنانی، افزود: وقتی درباره خداوند حرف می‌زنیم حق نداریم از فانتزی و تخیل استفاده کنیم و نباید به ذهن کودک چیزی اضافه کنیم.

در ادامه این نشست «جورجیانا کیبل» از نروژ با اشاره به نحوه برخورد راویان قصه در کشور خود و انگلستان، گفت: در هر داستان باید تلاش کرد تا مفاهیم معنوی را پیدا کنیم. این به آن معنا نیست که یک داستان دیني را نمی‌توان تغییر و بسط داد.

به گفته وي، آنچه در نروژ به آن توجه می‌شود، این است که به تفکرات دینی خود و دیگر ملل احترام بگذاریم.

پروفسور «روشن رحمانف» (رحمانی) استاد رشته ادبیات فولکلور دانشگاه ملی تاجیکستان نیز به تعريف مفهوم قصه و ویژگی‌های قصه‌های مذهبی پرداخت و گفت: در قصه‌های دینی نباید از چهارچوب اخلاص بیرون رفت. قصه‌های دینی باید از چهارچوب اعتقاد، اخلاق و ایمان اسلامی تبعیت کنند.