تبیان، دستیار زندگی
برگزاری 500 نمایشگاه و فروشگاه كتاب و اهدای 50 عنوان كتاب در شمارگان گسترده با موضوع عاشورا و انقلاب اسلامی، در كنار دیگر برنامه‌های فرهنگی ستاد عاشوراییان فجر‌آفرین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر كشور برگزار می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همزمان با ايام محرم برگزار مي‌شود

500 نمايشگاه كتاب عاشورايي در سراسر كشور

همزمان، با، ایام، محرم، برگزا،ر می‌شود،00 5 نمایشگاه، كتاب ،عاشورایی، در، سراسر، كشور

برگزاري 500 نمايشگاه و فروشگاه كتاب و اهداي 50 عنوان كتاب در شمارگان گسترده با موضوع عاشورا و انقلاب اسلامي، در كنار ديگر برنامه‌هاي فرهنگي ستاد عاشوراييان فجر‌آفرين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «ستاد عاشوراييان فجرآفرين» كه در بخش فرامعاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تشكيل شده است، امسال با دو برنامه، برگزاري 500 نمايشگاه و فروشگاه كتاب و اهداي 50 عنوان كتاب در ميان اقشار مختلف سراسر كشور، ايام محرم را آغاز مي‌كند.

امسال 500 نمايشگاه و فروشگاه كتاب در 500 مسجد محوري شهرها و استان‌هاي كشور با همكاري موسسه قدر ولايت و پشتيباني معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه از سال گذشته بيشترين همكاري را با «ستاد عاشوراييان فجرآفرين» داشته‌‌اند، برگزار خواهد شد.

در اين نمايشگاه 500 عنوان كتاب با موضوع محرم، عاشورا، انقلاب اسلامي، تاريخ تحليلي عاشورا، مقاتل معتبر، اشعار منتخب عاشورايي و كتاب‌هاي انقلابي با توجه به سي سالگي انقلاب اسلامي، از يكم تا دوازدهم محرم در 250 هيات بزرگ و 250 مسجد محوري هر استان (به تناسب گستردگي هر شهر) با تخفيف 50 درصد به نمايش گذاشته مي‌شود.

اهداي 50 عنوان كتاب برگزيده از ميان 400 عنوان كتاب، به سه قشر روحانيون و مبلغان، مداحان و دانشجويان در قالب بسته‌هاي فرهنگي به مناسبت ايام محرم  از پنجشنبه همين هفته (5 دي‌ماه) آغاز مي‌شود.

اين كتاب‌ها بين500 روحاني(هر نفر 10 عنوان كتاب)، 50 هزار دانشجوي منتخب از ميان دانشگاه‌هاي بزرگ كشور (هر نفر 5 عنوان كتاب) و 15 هزار مداح (هر نفر 8 عنوان كتاب) توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي هر استان توزيع خواهد شد.

اين ستاد به دستور دكتر احمدي‌نژاد، رييس جمهوري و سياست ويژه محمدحسين صفارهرندي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به منظور حفظ و گسترش شعائر اسلامي، ترويج معارف مكتب سرخ حسيني و كمك به جريان مردمي عزاداري، در قالب اجراي برنامه‌هاي فرهنگي فعاليت خود را از چهار سال گذشته آغاز كرد.

«ستاد عاشوراييان فجرآفرين» در ستاد فرامعاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، متشكل از مركز توسعه فعاليت‌هاي قرآني، ستاد كانون‌هاي مساجد، معاونت فرهنگي، معاونت هنري و معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تشكيل شده است.

برگزاري برنامه‌هاي هنري تئاتر و تعزيه و توليد بنر و پوستر تصاوير عاشورايي، از جمله‌ برنامه‌هاي اين ستاد طي چهار سال گذشته بوده است كه از دو سال پيش تاكنون، برگزاري نمايشگاه و فروشگاه كتاب در ايام محرم و اهداي كتاب به سه قشر مختلف جامعه را نيز به همراه دارد.