تبیان، دستیار زندگی
مرحله سهمگینی است روز رستاخیز ، چرا که زلزلهء رستاخیز حادثه ای سهمگین است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوگواری حسین(ع)؛ زلزلهء رستاخیز

حسین

مرحله سهمگینی است روز رستاخیز ، چرا که زلزلهء رستاخیز حادثه ای سهمگین است.

این روز سهمگین با مواضع متعدد، ایستگاههای مختلف، شرایط گوناگون و سختی های بسیارش، سر راه انسان هاست و هر نام از نام های متعدد آن نیز، نمایشگر شرایط مختلف و وضعیت گوناگون آن روز است.

روز رستاخیز، به دلیلی قیامت است و به دلیلی پوشاننده. به دلیلی ساعت نام گرفته و به دلیل دیگری زلزلهء شدید. به دلیلی روز برحق است و به دلیل دیگری کوبنده. به دلیلی روز جدایی است و به دلیل دیگری روز کیفر و پاداش. به دلیلی روز هراس بزرگ است و به دلیل دیگری روز ارائه و عرضه بزرگ کارها. به دلیلی روز طامــّه کبری است و به دلیل دیگری روز حادثه بزرگ. به دلیلی روز بانگ سهمگین است ،به دلیل دیگر روز فرار. به دلیلی روز گریه است و به دلیل دیگری روز فریاد و فراخواندن یکدیگر. به دلیلی روز آشکار شدن غبن و زیان دیدگی هاست و به دلیل دیگری روز آزقة است.

به دلیلی روزی است که مردم همانند پروانه های پراکنده شده اند و دوست پرمهر از سرنوشت دوست خود نمی پرسد و نجات از هر موضع و توقفگاهی در گروه کارهای شایسته و صفات پسندیده و ارزش های اخلاقی و تلاش خستگی ناپذیر و بذل جان و مال در راه خدا و عبادت و شب زنده داری و زهد و پارسایی و ترک آسایش و راحتی است. که فرد و جامعه در دوران حیات خود کسب نموده باشند؛ و شگفتا که گریهء خالصانه و هدفدار برحسین(ع) در بردارندهء پاداش همه این ارزش ها و ویژگی ها و کارهای پسندیده است.

پیامبر گرامی(ص) هنگامی که دخت گرانقدرش از سوگواران حسین(ع) می پرسید، ضمن پاسخ او، به پاداش آنان اشاره کرد و فرمود:

هرکسی برمصائب فرزندم حسین(ع) گریه و سوگواری کند، روز رستاخیز دست او را گرفته، به بهشت واردش خواهم ساخت.

بر این باور، کسی که دستش در دست پیامبر باشد نه حادثهء کوبنده ای او را به هراس خواهد افکند و نه آن حادثهء بزرگ و نه دیگر رخدادهای سهمگین روز رستاخیز، روز رستاخیز برای چنین کسی روز شادمانی است و نه روز اندوه، اور را به بهشت سعادت مژده می دهند و روز رستاخیز روز گرفتاری او نخواهد بود. او از امنیّت کامل برخوردار است و روز رستاخیز روز وحشت و هراس او نیست او در آن سرا، برنده است و روز رستاخیز، روز زیان دیدگی او نیست.

او در محفل حسین(ع) و در میان دوستان او خواهد بود و هرگز همانند پروانه های پراکنده نخواهد بود و سالار انسانیــّت و این حمایت کننده پرمهر، حامی انسان های تقواپیشه و درستکار، از وضعیت سوگوار خویش جویا و از او دلجویی خواهد کرد.

متن برگزیده ای از کتاب ویژگیهای امام حسین(ع) از علامه آیت الله شیخ جعفر شوشتری به ترجمه و نگارش علی کرمی می باشد.

با نزدیک شده ماه خون و شمشیر، ماه محرم بر آن شده ایم که کتابها و نرم افزارهای مرتبط با ماه محرم و حسین(ع) سالار شهیدان جهان را به کاربران عزیز، معرفی نماییم.

جهت خرید کتاب ویژگیهای امام حسین (ع)کلیک نمایید.

جهت خرید کتاب هزار روضه از عاشورا کلیک نمایید.

جهت خرید کتاب حماسه عاشورا جلد 1 کلیک نمایید.

جهت خرید کتاب حماسه عاشورا جلد 2 کلیک نمایید.

جهت خرید کتاب حماسه عاشورا جلد 3 کلیک نمایید.

جهت خرید کتب اسلامی کلیک نمایید.

جهت خرید کتب حکمت وعرفان کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای تبیان کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای چند رسانه ای کلیک نمایید.

فروشگاه اینترنتی تبیان