تبیان، دستیار زندگی
در پی بحرانی شدن اوضاع در منطقه تحت محاصره نوار غزه در فلسطین، نویسندگان عرب با تهیه طومار، جنایات رژیم صهیونیستی را محكوم كردند و خواستار توجه مجامع بین‌المللی به وضعیت اسفبار ساكنان این منطقه شدند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نویسندگان عرب، جنایات رژيم صهيونيستي را محكوم كردند

نویسندگان عرب، جنایات، رژیم، صهیونیستی، را ،محكوم، كردند

در پي بحراني شدن اوضاع در منطقه تحت محاصره نوار غزه در فلسطين، نویسندگان عرب با تهيه طومار، جنایات رژيم صهيونيستي را محكوم كردند و خواستار توجه مجامع بين‌المللي به وضعيت اسفبار ساكنان اين منطقه شدند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از روزنامه عربستاني اليوم، «نانسي باكر» وزير فرهنگ فلسطين از مجامع بين‌المللي و عربي درخواست كرد طومار نويسندگان و فرهنگيان عرب را كه در آن جنايات اسرائيل عليه ملت فلسطين را محكوم كرده‌اند، به زبان‌هاي مختلف جهان ترجمه و با انتشار و توزيع آن، حركت نويسندگان و فرهنگيان عرب را به يك حركت انسان‌دوستانه جهاني تبديل كنند.

«باكر» كه در كنفرانس فوق‌العاده اتحاديه نويسندگان و اديبان عرب در پايتخت اردن شركت كرده بود، همچنين خواستار تاليف و انتشار كتاب‌هاي به‌روز شده درباره جنايات اسرائيلي‌ها عليه فلسطينيان،  مشابه اقدام ناشران عرب در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي‌ كتاب لندن و فرانكفورت شد.

«سعود قبيلان»، رابط نويسندگان اردني نيز در اين كنفرانس، خواستار «تقويت حركت‌هاي روشنگرانه افكار عمومي در راستاي دفاع از آزادي بيان و حقوق انساني مردم فلسطين از طريق صدور بيانيه‌هاي متعدد و همگاني و چاپ و انتشار كتاب‌هاي افشاگرانه در اين زمينه» شد.

همچنين «محمد سلماوي» رئيس اتحاديه نويسندگان و اديبان عرب در اين باره گفت: «اكنون ملت فلسطين در بدترين وضعيت و جايگاه از لحاظ انساني به سر مي‌برد. رژيم صهيونيستي در حال گسترش شهرك‌هاي يهودي‌نشين، اشغال سرزمين‌هاي فلسطين و اعمال زور و ستم بي‌شائبه به اين ملت مظلوم است. ما نويسندگان و روشنفكران و اديبان وظيفه داريم به اندازه وسع‌مان از حقوق حقه فلسطينيان دفاع كنيم و در اين زمينه گام هاي موثر و مفيدي را برداريم.»

وي در ادامه افزود: «مهم‌ترين اين قضايا كه نويسندگان و اديبان عرب مي‌توانند به آن اهتمام ورزند و با پيگيري آن كارهاي اساسي در حق ملت فلسطين انجام دهند، پيگيري اوضاع دموكراسي و آزادي بيان در كشورهاي عربي با نوشتن كتاب‌هاي متعدد در تمام زمينه‌ها براي دفاع از حقوق مردم فلسطين و رساندن آن‌ها به آرمان‌هاي برحق‌ آن‌هاست.»

كنفرانس فوق‌العاده نويسندگان و اديبان عرب از روز پنج شنبه 18 دسامبر در عمان، پايتخت اردن آغاز به كار كرده و روز 22 دسامبر با صدور بيانيه‌اي به كار خود پايان مي‌دهد.