تبیان، دستیار زندگی
زیتون سرخ؛ خاطرات ناهید یوسفیان اولین زن اتمی ایران است که توسط سید قاسم یاحسینی به رشته تحریر درآمده و در دفتر ادبیات و هنرو مقاومت حوزه هنر تولید شده است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چاپ دوم خاطرات "اولین زن اتمی ایران"

چاپ دوم خاطرات اولین، زن، اتمی ،ایران

"زیتون سرخ"؛ خاطرات ناهید یوسفیان "اولین زن اتمی ایران" است که توسط "سید قاسم یاحسینی" به رشته تحریر درآمده و در دفتر ادبیات و هنرو مقاومت حوزه هنر تولید شده است .

به گزارش خبرگزاری زنان ایران "ایونا" ، انتشارات سوره مهراین کتاب را منتشر کرده و این روزها چاپ دوم آن وارد بازار کتاب شده است.

"زیتون سرخ" با نگاهی واقعیت گرا، یک دورنما و نگاهی کلی از داستان زندگی ناهید یوسفیان عضو سازمان انرژی اتمی ایران را پیش روی خواننده قرارا می دهد. زندگی پر فراز و نشیبی که حتی به دو راهی انتخاب میان فرصت های بسیار خوب و وسوسه انگیز از سوی کشورهای مختلف و خدمت به وطن از سوی دیگر می رسد.

یاحسینی درباره این کتاب می گوید: ناهید یوسفیان با موفقیت های بسیار در دوران نوجوانی و جوانی، سال 54 از دانشگاه اهواز، رشته فیزیک فارغ التحصیلی می شود. در همین زمان با پسری به نام علی آشنا و دلباخته وی می شود. در جریان مبارزات انقلاب با عضویت در سازمان "چریک های فدایی خلق" به مبارزات خود ادامه می دهد. سال 57 ازدواج می کند و مرداد ماه همان سال در رشته فیزیک هسته ای در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران فارغ التحصیل می شود. به هیچکدام از دعوت نامه های تحصیلی کشورهای مختلف پاسخ نمی دهد و به سازمان انرژی هسته ای ایران می پیوندد تا اینکه ماجرای جنگ ناخواسته او را در کام خود می کشد و عشق و دوست داشتنش نافرجام می ماند.

یکی از ویژگی های آثار "یاحسینی" گرایش به دفاع از حقوق زنان است که در کتاب حاضر نیز به دلیل محتوای خاص اثر شاهد این امر هستیم.

گفتنی است از آثار یاحسینی تاکنون کتاب های "پنهان زیر باران" در یازدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس در سال 1386 و "آخرین شلیک" در دوازدهمین دوره همین جشنواره برگزیده شده است.

"زیتون سرخ" در 225 صفحه با شمارگان دوهزار و 500 نسخه و قیمت 3000 هزار تومان در قطع رقعی منتشر شده است.

گفتنی است چاپ اول این کتاب در روزهای پایانی بیست و یکمین نمایشگاه کتاب ارایه شد و توانست در ردیف کتاب های پرفروش سوره مهر قرار گیرد