تبیان، دستیار زندگی
دومین جشنواره بین‌المللی خط سوم پس از دو روز برگزاری در شهر تبریز، برگزیدگان خود را در دو بخش شعر فارسی و ترکی، در دو قالب کلاسیک و آزاد و با دو موضوع آزاد و مادر، معرفی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزیدگان دومین جشنواره بین‌المللی شعر خط سوم معرفی شدند

   برگزیدگان ،دومین، جشنواره، بین‌المللی، شعر ،خط سوم، معرفی شدند

دومین جشنواره بین‌المللی خط سوم پس از دو روز برگزاری در شهر تبریز، برگزیدگان خود را در دو بخش شعر فارسی و ترکی، در دو قالب کلاسیک و آزاد و با دو موضوع آزاد و مادر، معرفی کرد.

به‌ گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره بین‌المللی شعر خط سوم، برگزیده‌های شعر فارسی در بخش کلاسیک و با موضوع آزاد به ترتیب عبارتند از: علی فردوسی، اصفهان؛ مهدی زارعی، کرج؛ علیرضا رجب‌علیزاده، کاشان؛ محمود حبیبی کسبی، تهران و سیدعلی میرنژاد، تهران. تندیس این بخش به علی فردوسی رسید.

ابوالقاسم تقوایی از کاشان، عادل حیدری از چهارمحال و بختیاری و سیده زهرا بصارتی متقی از کرج به ترتیب برگزیدگان بخش شعر فارسی کلاسیک با موضوع مادر هستند و تندیس این بخش به ابوالقاسم تقوایی اختصاص یافت.

برگزیدگان فارسی در بخش شعر سپید با موضوع آزاد آتیلا اسکندانی از تبریز، فرهاد آزمون از تهران، مجید معار‌ف‌وند از کرج، امیرنجات شجاعی از تهران و ستار جانعلی‌پور از کرج هستند و تندیس این بخش را آتیلا اسکندانی دریافت کرد.

لیلا کردبچه از تهران، علی اسدالهی از تهران و سپیده داداش‌زاده از مشکین‌شهر برگزیدگان خط سوم در شعر فارسی، بخش شعر سپید با موضوع مادر هستند. تندیس این بخش به کردبچه رسید.

داوری بخش شعر فارسی دومین جشنواره بین‌المللی شعر خط سوم را حمیدرضا شکارسری، علیرضا راهب مازندرانی، صالح سجادی، سید ضیاءالدین شفیعی و جمشید علیزاده عهده‌دار بودند.

برگزیدگان شعر ترکی کلاسیک با موضوع آزاد عبارتند از: اکبر شفیعی از تبریز، محمد نوین از مراغه، منیره اکبرپوران از تبریز، وحید طلعت از میاندوآب و سامان حسن‌زاده از تبریز. تندیس این بخش به اکبر شفیعی اختصاص یافت.

مرتضی سلمانی از تبریز، معصومه رحیمی صدقیانی از سلماس و امیر نصیری از زنجان به ترتیب برگزیدگان شعر ترکی کلاسیک با موضوع مادر هستند و تندیس این بخش به مرتضی سلمانی رسید.

برگزیدگان شعر ترکی در قالب سربست [سپید] با موضوع آزاد ابراهیم عادل‌نیا از اردبیل، لیلا اسعدی از تبریز، خسرو صلح‌کننده سردرود از تبریز، دومان اردم از تبریز و قسمت رستم‌اوف از جمهوری آذربایجان هستند که ابراهیم عادل‌نیا تندیس این بخش را به خود اختصاص داده است.

یونس صفدری از تبریز، مریم زبردست از تبریز و علی‌اصغر اوجاقلو از زنجان نیز برگزیده‌های شعر ترکی در قالب سربست و با موضوع مادر هستند که تندیس این بخش به یونس صفدری رسید.

ناصر فیض، رسول یونان، غلامرضا رزمی، محمد قضایی و حمید واحدی داوران بخش شعر ترکی دومین جشنواره بین‌المللی شعر خط سوم بودند.

این جشنواره ۶۴ نفراز شاعران را به عنوان میهمان دعوت کرده بود که از این میان، ۳۲ نفر یادشده به عنوان برگزیده، مبلغ دومیلیون ریال و لوح تقدیر دریافت خواهند کرد و از ۳۲ نفر دیگر نیز با اهدای لوح تقدیر، قدردانی خواهد شد.

دومین جشنواره خط سوم دیروز و امروز، بیست و هشتم و بیست و نهم آذر، در تالار «جمهوری» فرمانداری شهر تبریز برگزار شد.